تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تمایلات قیمت جهانی اونس طلا پس از انتشار روز گذشته آمار قوی بازار مسکن آمریکا همچنان در مسیر تضعیف اونس طلا است و برای امروز نیز پیش بینی می کنیم که بتواند از سطح حمایت ۱۲۹۰ عبور کند و تا حدود سطح ۱۲۸۰٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۱ اوت) کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت توانسته که به زیر سطح حمایت ۱۲۹۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۲۸۰٫۴۰ به ۱۳۲۲٫۶۰ – بالاترین سطح روز ۸ اوت) برسد و از هم اکنون فروشندگان بار دیگر شانس خود را امتحان خواهند کرد و همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی اونس طلا ادامه دارد و از این رو، کماکان منتظر فرود بیشتر تا نرخ ۱۲۸۰٫۴۰ هستیم.

از این رو برای امروز انتظار می رود فروشندگان بیشتری در نرخهای پایین ۱۲۹۰ اقدام به ورود به پوزیشن فروش کنند. در حرکت اصلاحی و افزایشی نیز، سطوح مقاومت قیمت بر روی نرخهای ۱۳۰۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و پس از آن، ۱۳۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و سپس ۱۳۱۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران همچنین صورتجلسه جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) نیز از جهت ترکیب آرا برای تثبیت و عدم تغییر نرخ بهره و نیز بحثهای مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره اهمیت خاصی دارد.

با این حال، اکنون و در حالیکه بازار انتظار ندارد تغییر اساسی در وضعیت سیاستهای پولی بانک مرکزی آمریکا اجرا شود، هرگونه تغییر در مواضع بانک مرکزی آمریکا و تمایل به افزایش نرخ بهره، می تواند به کاهش قیمت جهانی اونس طلا منجر شود.

در هر صورت از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشخص است، پیش بینی ما برای امروز به محض شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۰ کاهش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۸۰٫۴۰ است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا