تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۹۳٫۲۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج قدرتمند نزولی C تایید کرده است.

این موج نزولی همانگونه که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شروع شده است و در این موج تا نرخهای پایین ۹۴٫۲۶ (پایین ترین سطح روز ۱۹ اوت) که زیر سطح ۹۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد رسیده است.

کف این کانال نزولی هدفی در حدود ۹۱٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را در موج نزولی C نشانه گرفته است که البته برای ما هدف واقع بینانه امروز می تواند حول و حوش سطح ۹۳٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باشد که به محض نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۴٫۲۶ این هدف نزولی تایید خواهد شد که می تواند سطح ۹۳٫۲۰ را مورد هدف قرار دهد.

در حال حاضر سطح حمایت بر روی ۹۴٫۴۷ موجب اصلاح ضعیف قیمت شده است که به باور ما این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۹۵٫۲۶ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) متوقف خواهد شد و حتی اگر هم از این سطح عبور کند در نزدیکی سطح رزیستنس بسیار قوّی و مستحکم ۹۶ (سقف کانال) با مقاومت جدی روبرو خواهد شد.

بنابراین اگر امروز سطح ۹۴٫۲۶ شکسته شود، انتظار سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۹۳٫۲۰ دلار/بشکه را می توان داشت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت سطح حمایت ۱۰۱٫۴۶ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۹۹٫۸۱ سقوط کند. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) ایجاد شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است نفت برنت در طی دو روز گذشته در اطراف این سطح حمایت در نوسان بوده و موفق به حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشده است که خود همین سیگنال نزولی قدرتمندی را صادر کرده است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۱ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۱۰۱٫۴۶ می باشد که می تواند هدف ۹۹٫۸۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۰۲٫۱۰ موجب افزایش به سطح ۱۰۲٫۸۰ می شود. در هر صورت برای امروز اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از مکث موقت در اطراف سطح حمایت ۱۰۱٫۴۶، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول نفت برنت باشیم و قیمت نفت برنت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط در موج نزولی c تن دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت