تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن مشاهده می فرمائید که قیمت حرکت اصلاحی اخیر خود در برخورد به سطح حمایت ۶۸۲۰ دلار/تن را به پایان رسانده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که دوباره به سوی این سطح کاهش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۷۱۹۸٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) شروع شده است.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت در یک کانال نزولی به صورت زیگزاگی شکل در نوسان بوده است که سقف این کانال به عنوان مقاومت و کف این کانال به عنوان حمایت تلقی می شود.

قیمت مس پس از لمس سقف کانال هم اکنون در حال ریزش به سوی کف این کانال یعنی حدود ۶۷۵۳ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی مشخص گردیده است.

باید باور داشت که همین نظریه و تحولات تکنیکی تا کنون فروشندگان مس را پیروز بازار نگاه داشته است. امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به کاهش قیمت جهانی مس تا نرخ ۶۸۲۰ و حتی بیشتر یعنی سطوح ۶۷۹۰ و ۶۷۵۳ دلار/تن منجر شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در نمودار پایین کاملا به وضوح مشخص است که قیمت در تلاش برای شکست سطح مقاومت ۲۰۴۱ دلار/تن می باشد و ممکن است امروز از این سطح عبور کند و تا حدود سطح ۲۰۷۴ افزایش یابد.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) ایجاد شده است.

همانطور که در چارت پایین می بینیم این سطح مقاومت موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۲۰۷۴ شده است و برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۲۰۴۷ (بالاترین سطح روز ۱۹ اوت) شکسته شود این هدف افزایشی ۲۰۷۴ که بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی واقع شده است را مشخص خواهد ساخت.

بررسی امواج الیوت نیز نشان می دهد که قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج ۵ قرار گرفته است که در این موج به شکل الگوی گوه افزایشی (Rising Wedge) درآمده است.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود و اندک خواهد بود و حتی در صورت وقوع چنین اتفاقی انتظار داریم که در حدود سطح حمایت ۲۰۲۰ دلار/تن متوقف شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶۰ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم