تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

سرانجام، چنانچه پیش بینی می کردیم، یورو ناگزیر تن به سقوطی شدید داد و این همان طوفانی بود که پیشتر انتظار آن را داشتیم و بارها با استناد به اخبار و آمارهای رسمی بدان اشاره نموده بودیم.

نوسانات روز گذشته یورو – دلار قابل توجه بوده است و پس از اعلام آمارهای قوی بازار مسکن آمریکا قیمت یورو مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گرفت و هم اکنون در تلاش برای شکست سطح ۱٫۳۳ می باشد که سطح روانی خیلی مهمی محسوب می شود.

به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت یورو نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو فراهم شود.

در صورت شکسته شدن سطح حمایت  ۱٫۳۲۹۵ (پایین ترین سطح ۷ نوامبر ۲۰۱۳) راه برای سقوط بیشتر یورو تا سطوح ۱٫۳۲۷۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۱۰۵ به ۱٫۳۸۳۳) ، ۱٫۳۲۵۴ (پایین ترین سطح ۱۳ سپتامبر) و سپس ۱٫۳۲۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) هموار خواهد شد.

در سایر تحولات و همانطور که دیروز گفتیم پوند در برابر ارزهای اصلی با کاهش شدیدی مواجه شد و ارزش آن با انتشار ضعیف و کمتر از حد انتظار شاخص تورم مصرف کنندگان انگلیس (CPI) تضعیف شد و معامله گران به ناگاه دوباره اقدام به فروش پوند کردند و همچنان ارزش پوند در مقابل دلار به کمترین حد خود در طی ۴ ماهه گذشته و در برابر یورو به پایین ترین حد خود در طی ۲ ماهه گذشته سقوط کرده است.

دیروز شاخص سالانه قیمت مصرف کنندگان انگلیس در ماه جولای ۱٫۶%+ اعلام شد که بسیار پایین تر از رقم انتظار ۱٫۸%+ و رقم قبلی ۱٫۹%+ بود و میزان تورم مصرف کنندگان در مقیاس ماهانه نیز به میزان ۰٫۳% کاهش یافت.

در نمودار زیر از آنجاییکه قیمت زوج ارز پوند – دلار در پایین سطح ۱٫۶۶۷۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تثبیت شده است، فرصت خوبی را برای فروشندگان پوند فراهم خواهد آورد.

خصوصاً آنکه پیش بینی می شود، میزان نرخ بهره بانکی انگلیس فقط در سه ماهه اول سال آینده افزایش داشته باشد. این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد در سه ماهه چهارم سال جاری افزایش یابد. در چنین وضعیتی که انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس کمتر شده است، فروشندگان پوند با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

از سوی دیگر ، ارزش شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) نیز پس از آمارهای اقتصادی دیروز که از بازار مسکن آمریکا منتشر شد هم اکنون در برابر سبدی از شش ارز اصلی بازار به بالاترین سطوح ۱۱ ماهه گذشته خود افزایش یافته است.

امشب در ایالات متحده، صورتجلسه نشست FOMC منتشر می شود. این انتظار وجود دارد که اگر بانک مرکزی پیش بینی خود از رشد اقتصادی را افزایش دهد باید در این صورت به انتظار تقویت بیشتر شاخص دلار بود و احتمال به گوش رسیدن زمزمه هایی از افزایش نرخ بهره در سال آینده باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز پوند- دلار آمریکا

پوند