تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۶۹۷۰ دلار/تن به ثبات برسد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۷۱۰۷ افزایش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۷۲۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ جولای) به ۶۸۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که موج نزولی اخیر قیمت که از سطح ۷۰۲۷٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۰ اوت) شاهد بودیم در موج ۴ صورت گرفته است که ممکن است در موج ۵ قیمت را معکوس کند.

به احتمال زیاد این موج ۵ می تواند براحتی تا حدود سطح ۷۰۶۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد که این هدف بیشتر محتمل به نظر می رسد و این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۶۹۷۰ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۶۹۱۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در هر صورت برای امروز از آنجاییکه قیمت همچنان در بالای سطح حمایت ۶۹۷۰ جریان است، یک حرکت برگشتی و اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۷۰۱۷ دلار/تن نیز امکان پذیر خواهد بود که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

براساس نظریه سطوح فیبوناچی در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمائید که قیمت سطح مقاومت ۲۰۷۴ دلار/تن که بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار داشت را شکسته است و برای امروز می بایست منتظر تقویت بیشتر قیمت به سوی سطح ۲۱۲۸ باشیم. در سری فیبوناچی همانطور که میدانیم هرعدد از جمع دوعدد ماقبل خود به دست می‌آید.

در تعریف سری فیبوناچی هرگاه یک عدد را بر عدد بعدی تقسیم نماییم به عدد تقریبی ۰٫۶۱۸ می‌رسیم و در تقسیم هرعدد به دوعدد بعد از خود به عدد تقریبی ۰٫۳۸۲ می‌رسیم و به همین صورت از تقسیم هرعدد به سه عدد بعد از خودش نسبت ۰٫۲۳۶ را خواهیم داشت.

این سه نسبت را نسبت‌های اصلی فیبوناچی می‌گویند که بعد از ۶۱٫۸ درصدی اعداد ۷۶٫۴ درصدی، ۱۰۰ درصدی، ۱۱۴٫۶ ، ۱۲۳٫۶ ، ۱۳۸٫۲ و ۱۶۱٫۸ الی… نیز اضافه می شود و از آنها در یافتن برخی نقاط کلیدی می توان استفاده نمود.

در نمودار زیر نیز کاملا مشخص است که قیمت توانسته به بالای خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C برسد که این موج از سطح ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) شروع شده است و مقاومت بعدی نیز بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۲۱۲۸ قرار گرفته است.

همانطور که می بینید این موج C در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده است. خط روند رسم شده ای که با اتصال به نقاط سقف موج ۱ و موج ۳ مشاهده می کنید هدفی در حدود ۲۱۲۸ را برای قیمت آلومینیم آلیاژی نشانه رفته است که این هدف به محض شکست سطح ۲۰۸۳٫۷۵ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۲۰ اوت) محقق خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم