تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

سونامی، طوفان، سقوط – شاید بتوان گفت که تنها این واژگان می توانند توصیفی از اتفاقات یورو طی ۲۴ ساعته گذشته باشد که ارزش این جفت ارز را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

کاهش مجدد یورو به سطوح پایین و ثبت نرخهای نزولی جدید در سال جاری همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم.

در حال حاضر، یورو در مقابل دلار همچنان در سطوح پایین ۱۱ ماهه گذشته قرار دارد و این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت نزولی آن امتداد بیشتری داشته باشد.

پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا زودتر از حد موعد بازار بیشتر شد و این عامل، محرکی دیگر برای شروع حرکت کاهشی یورو گردید و با این شرایط، یورو همچنان تحت فشار ارزهای اصلی بازار قرار دارد.

 شرایط کلی و تمایلات فعلی بازار در میان مدت و بلند مدت همچنان به ضرر یورو است و افزایش اختلاف نرخ بهره بانکی بین آمریکا و اروپا به تضعیف بیشتر یورو منجر خواهد شد، زیرا با کاهش رشد اقتصادی در کشورهای منطقه اروپایی، بانک مرکزی اروپا (ECB) ناگزیر به تعدیل بیشتر نرخ بهره و اعمال سیاست های انبساطی خواهد بود این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا در اندیشه افزایش نرخ بهره است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، با توجه به اینکه قیمت در زیر سطح ۱٫۳۳۱۷ (کف ابر ایچیموکوی ماهیانه) تثبیت شده است، چنانچه این هفته قیمت در زیر کف ابر بسته شود، باید در روزها و هفته های آینده انتظار ادامه سقوط یورو و حرکت به سوی پایین ترین سطوح آوریل ۲۰۱۳ یعنی سطوح ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۷۵۰ بود و این موضوع می تواند حرکت نزولی یورو را بیشتر کند.

با بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو می توان دید هنوز روند قیمت نزولی است و امکان صعود قیمت بسیار ضعیف است و فعلا ورود به خرید منطقی نیست و باید منتظر موقعیت بهتری برای فروش باشیم.

البته برای امروز قیمت زوج یورو – دلار در حوالی ۱٫۳۲۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۳) و ۱٫۳۲۲۰ الی ۱٫۳۲۰۰ امکان توقف دارد که نتیجه برخورد با برخی از سفارشات خرید است. سفارشات فروش یورو برای امروز نیز به ترتیب در محدوده ۱٫۳۲۷۰ – ۱٫۳۲۸۰ و ۱٫۳۳۰۰ ، ۱٫۳۳۱۰ و مرحله آخر در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۵ الی ۱٫۳۳۳۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز به نظر می رسد که امروز باند ۱۰۳٫۶۰ و ۱۰۳٫۵۵ بتواند کف مستحکمی برای قیمت این زوج ارز باشد و قیمت با تثبیت در بالای این باند بتواند آماده صعود دیگر شود.

مدت دو روز است که قیمت این زوج به خاطر رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا سرعت افزایشی به خود گرفته است و احتمال قوی شدن قیمت به سمت اهداف ۱۰۴٫۰۰ و ۱۰۴٫۱۳ و ۱۰۴٫۳۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۰۵٫۴۵ به ۱۰۰٫۷۶) است.

همچنین احتمال کمی هم برای ریزش قیمت و حرکت به سوی حمایت های زیر ۱۰۳٫۶۰ و ۱۰۳٫۵۵ و ۱۰۳٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۲۰ اوت) وجود دارد. امروز بهتر است در زوج ارز دلار – ین ژاپن در حوالی مقاومت مهم ۱۰۳٫۹۵ و ۱۰۴٫۱۳ (بالاترین سطح روز ۴ آوریل) و ۱۰۴٫۲۵ رفتار قیمت را زیر نظر گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو