تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd : دیروز گفتیم که حتی در صورت شکست سطح روانی ۱٫۳۰۰۰ سقف یورو می تواند حدود ۱٫۳۰۵۰ باشد که تا ۱٫۳۰۶۰ بیشتر نتوانست برود و هم اکنون در نزدیکی سطح ۱٫۳۰۳۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) است. هر چند خط موینگ اورج ۲۰۰ روزه که دیروز روی ۱٫۳۰۲۹ بود رو به بالا شکسته شد ولی در حال حاضر دوباره به سمت پایین این سطح کاهش یافته است.

سفارشات فروش امروز در منطقه ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۷۰ الی ۱٫۳۰۸۰ چیده شده اند و حدود نزدیکی منطقه ۱٫۲۹۷۰ تا ۱٫۲۹۵۰ کف قیمت محسوب می شود که اتفاقا برای امروز سفارشات خرید نیز در این منطقه قرار دارند.

بنابراین برای امروز می توان از ۱٫۳۰۵۰ نهایت تا ۱٫۳۰۸۰ اقدام به پوزیشن فروش یورو با حد سود در منطقه ۱٫۲۸۷۰ کرد و در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۷۰ تا  ۱٫۲۹۵۰ اقدام به خرید با حد سود ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۸۰  نمود.

 همچنین در نمودار زیر می بینیم که خریدران ایندکس دلار (DXY ) فعلا زیر ۸۳٫۰۰ سفارش خرید دارند و این سفارشها در نزدیکی خط میانگین متحرک ۵۰ روزه بسیار زیاد هستند و تا زمانیکه ایندکس بالای خط ۵۰ روزه قرار دارد هنوز در میان مدت ( طی ۱ الی ۲ ماه ) احتمال افزایش قیمت ایندکس به سوی ۸۵٫۸۰ ( خط روند بلند مدت ) وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس

 

UsdJpy : بر اساس گزارشهای رسیده ، امروز سفارشات فروش بسیاری روی سطوح ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱٫۳۰ حتی در منطقه ۱۰۱٫۵۰ الی ۱۰۱٫۸۰ قرار دارند که باعث ایجاد مقاومت سنگین در این نقطه شده است.

ضعف در قیمت این زوج ارز کاملا مشهود است و چسبندگی خاصی به سوی سطح روانی ۱۰۰ پیدا کرده است. بنابراین تا زمانی که قیمت در تونل نزولی جدید می باشد هنوز امید به کاهش قیمت به سوی ۱۰۰ وجود دارد. نگاهی به چارت پایین این زوج ارز نیز موئد این مطلب است .

ین در این چند روز گذشته پرقدرت ترین ارز بوده و معامله گرانی که این زوج ارز را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند. در هر حال دلار در برابر ین ژاپن همچنان تحت فشار است و امروز تا آستانه ۱۰۰ ضعیف خواهد شد البته همانطور که در پیشنهادهای معاملاتی روزانه سایت اشاره کردیم در منطقه نزدیکی سطح ۱۰۰٫۳۵ بهتر است که نسبت به تسویه فروش اقدام شود.

در سایر تحولات در زوج EurJpy  سفارشات خرید در منطقه ۱۳۱٫۲۰ الی ۱۳۱٫۰۰ و سفارشات فروش در دو  منطقه ۱۳۲٫۲۰ و ۱۳۲٫۲۰ بعدی در منطقه ۱۳۲٫۷۰ چیده شده است. در زوج GbpJpy  نیز منطقه سقف امروز در حدود ۱۵۴٫۲۰ الی ۱۵۴٫۵۰ تشکیل شده اند که برای امروز سفارشات فروش نیز در این منطقه قرار دارند و محدوده حمایت نیز در حدود ۱۵۲٫۰۰ الی ۱۵۱٫۵۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات ۴ ساعته زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

 

GbpUsd : به نظر می رسد پوند سقف موقتی را حول و حوش ۱٫۵۲۴۰ الی ۱٫۵۲۵۰ ساخته و فعلا از اصلاح و افزایش بیشتر که عمدتا از کاهش ایندکس دلار بدست آورده بود منصرف شده است. ولی آیا واقعا این اصلاح تمام شد؟ باید صبر نمود و دید، قبلا نیز عنوان شد که کلید تحلیل قیمت پوند در چارت شاخص دلار آمریکا نهفته است و این  شاخص به حدود ۸۳٫۰۰ رسیده که مقداری نسبت به سطح ۸۴٫۴۹ ( بالاترین سطح سه سال اخیر ) پایین امده و باعث تقویت پوند گردیده است.

فعلا پوند بیش از ۱٫۵۲۳۷ نتوانسته افزایش یابد و به نظر من موینگ اورج ۲۱ روزه که چند هفته است از افزایش قیمت پوند جلوگیری کرده و همانطور که در چارت پایین نیز مشخص است ، هم اکنون در اعداد ۱٫۵۲۴۰ الی ۱٫۵۲۵۰ (خط میانگین متحرک ۲۰ روزه ) قرار دارد و نمی گذارد قیمت پوند بیشتر افزایش یابد ولی اگر ۱٫۵۲۶۰ و ۱٫۵۲۷۰ رو به بالا شکسته شود، روند نزولی پوند با چالش بزرگی روبرو می گردد و چه بسا به سوی منطقه ۱٫۵۳۰۰ و ۱٫۵۳۷۰ ( سطح فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۶۰۷ به ۱٫۵۰۰۸ و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) حرکت کند.

در هر صورت به نظر می رسد این اصلاح در زیر خط میانگین متحرک ۲۱ روزه تمام شود و این سقف قیمت در حدود ۱٫۵۲۴۰ الی ۱٫۵۲۵۰ باشد. از این رو، همانطور که دیروز اشاره کردیم حتی رسیدن به منطقه بالای ۱٫۵۲۳۰ و ۱٫۵۲۴۰ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش پوند با هدف ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۱۲۰ الی ۱٫۵۱۰۰ فراهم خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند