تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار می رود بازار تا پیش از اعلام اخبار جدید در روندی خنثی مابین نرخهای ۹۳٫۲۰ تا ۹۴٫۴۷ دلار/بشکه باقی بماند تا با شکست یکی از این سطوح جهت قیمت مشخص گردد.

این محدوده خنثی که در نمودار زیر مشخص است مابین سطوح فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده که این موج از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شکل گرفته است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۳٫۲۰ موجب از سرگیری این موج نزولی به سمت ۹۱٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود و در حرکت صعودی نیز شکست سطح ۹۴٫۴۷ موجب افزایش به منطقه مقاومت ۹۵٫۲۶ و ۹۶٫۵۳ می شود که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ و ۱۰۰ درصدی واقع شده اند.

از این رو برای امروز شکسته شدن یکی از سطوح فوق می تواند منجر به تغییر جدّی در حرکت قیمت شود و اخبار آمریکا می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای نفت خام فراهم آورد.

در این میان، بی شک، سخنرانی یلن ، ریس بانک فدرال رزرو آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. بدین جهت معامله گران بازار نفت می بایست به دقت وضعیت قیمت نفت خام سبک آمریکا به محض شکست یکی از سطوح ۹۳٫۲۰ و ۹۴٫۴۷ دلار/بشکه در حین سخنرانی یلن در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران را در نظر داشته باشند.

 نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به آنکه سطح پایین نرخهای بالا (higher low) در اطراف پایین ترین سطح روز ۱۹ اوت یعنی سطح ۱۰۱٫۰۷ دلار/بشکه ساخته شده است، برای امروز می بایست منتظر اصلاح ملایم و اندک قیمت به سوی سطح ۱۰۲ و پس از آن لمس مجدد سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ باشیم.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) به ۱۰۱٫۰۷ قرار گرفته است و این سطح موجب یک حرکت پول بک و برگشتی به سوی خط روند کاهشی از سطح ۱۰۶٫۸۵ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) شده است.

با این حال با توجه به سطح پایین نرخهای بالا (higher low) که در نمودار زیر ساخته شده باید منتظر هدف ۱۰۳٫۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در نتیجه با در نظر گرفتن سطح حمایتی قیمت در اطراف سطح ۱۰۲ باید پس از آن منتظر افزایش دوباره قیمت باشیم. در حرکت صعودی شکست سطح ۱۰۲٫۹۵ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ می باشد.

از آنجاییکه قیمت نفت برنت در بالای خط روند کاهشی قرار گرفته، استمرار حرکت صعودی بر خلاف انتظار نخواهد بود. در این مسیر، هدف بعدی صعود قیمت تا سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ و پس از آن در صورت شکست کامل این سطح، نرخ ۱۰۳٫۸۹ دلار/بشکه است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت