تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

چارت پایین را که مربوط به اونس طلا در تایم فریم ۱ ساعته می باشد را بدقت مشاهده می فرمائید و به واکنش قیمت نسبت به سطوح فیبوناچی توجه کنید.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید در تایم فریم ۱ ساعته قیمت با عبور از حمایت مهم ۶۱٫۸% فیبوناچی در زیر سطح ۱۲۸۰ در حال تثبیت می باشد.

قیمت در هدف فیبوناچی ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کاملا واکنش داده و قیمت همچنان در پایین این سطح تثبیت شده است که اهداف قیمتی آن در چارت مشخص است و در صورت عکس العمل در محدوده مشخص شده می توان اقدام به فروش با هدف ۱۲۶۵ کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

در هر صورت شکست سطح ۱۲۸۰ بهترین مکان فروش در شکست فیبوناچی می باشد اما اگر جزو معامله گران کم ریسک می باشید شکست سطح ۱۲۷۳ مکان مناسبی برای فروش با تارگت ۱۲۶۵ خواهد بود.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی در موج کاهشی c قیمت ۱۲۶۵ می باشد.

همچنین در نمودار پایین سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی مهمترین مقاومت بر سر راه هر گونه رشد قیمت محسوب می شود و فقط با شکسته شدن سطح ۱۲۸۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و تثبیت حداقل ۲ ساعته بالای آن می تواند به رشد و حرکت اصلاحی قیمت تا سطح ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) بیانجامد.

علت دیگری که سناریو نزولی بودن اونس طلا را بیشتر تقویت می کند افزایش شاخص دلار آمریکا و تقویت گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در نزدیکی اواسط سال آینده می باشد و این موضوع می تواند فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا تحمیل کند.

امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد. تنها امروز خبر فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی ۴۲۶۰۰۰ واحد) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران، اعلام می شود. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی اونس طلا را تا سطح ۱۲۶۵ پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا