تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

نوسانات امروز بازار بی تردید تحت تاثیر حرکات تکنیکی خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی، رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است و بازار لندن نیز تعطیل است.

تغییر خاصی در روند قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و در سطوح فعلی یعنی زیر سطح مقاومت ۹۴٫۴۷ دلار/بشکه فرصتهایی برای فروش وجود دارد زیرا این سطح مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد.

حرکت موجهای قیمت همچنان بدون تغییر است اما برای تایید موج C و کاهش قیمت به نرخ های پایین تر ابتدا می بایست سطح حمایت ۹۲٫۵۰ شکسته شود تا قیمت بتواند به سطح ۹۱٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) سقوط کند.

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می نمایید قیمت نفت خام در یک موج بزرگ نزولی C قرار گرفته است که از نظر الیوتی این موج فعلا با سطح حمایت ۹۳٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) مواجه است.

در صورت عبور قیمت از سطح ۹۲٫۵۰ می توان اقدام به فروش با تارگت ۹۱٫۱۴ نمود که این هدف را بررسی امواج الیوت، سطوح فیبوناچی و کانال کاهشی تایید کرده اند و تشکیل کانال نزولی می تواند منجر به فرود قیمت تا کف این کانال یعنی حدود سطح ۹۱٫۱۴ شود.

در هر صورت برای امروز به نظر می رسد که قیمت هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح ۹۲٫۵۰ است و از این رو، احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن فروش در محدوده زیر ۹۲٫۵۰ ایجاد شود و در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۹۴٫۴۷ موجب افزایش به سوی سطح ۹۵٫۲۶ دلار/بشکه(خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز در انگلیس تعطیل رسمی است و بازارهای مالی این کشور فعالیتی ندارند و قیمت نفت برنت نوسان چندانی نخواهد داشت و حجم معاملات برای امروز پایین است.

در هر صورت برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان تحلیل روز جمعه معتبر است و با توجه به آنکه سطح پایین نرخهای بالا (higher low) در اطراف پایین ترین سطح روز ۱۹ اوت یعنی سطح ۱۰۱٫۰۷ دلار/بشکه ساخته شده است، می بایست منتظر اصلاح ملایم و اندک قیمت به سوی سطح ۱۰۲ و پس از آن لمس مجدد سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ باشیم.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) به ۱۰۱٫۰۷ قرار گرفته است و این سطح موجب یک حرکت پول بک و برگشتی به سوی خط روند کاهشی از سطح ۱۰۶٫۸۵ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) شده است.

با این حال با توجه به سطح پایین نرخهای بالا (higher low) که در نمودار زیر ساخته شده باید منتظر هدف ۱۰۳٫۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در نتیجه با در نظر گرفتن سطح حمایتی قیمت در اطراف سطح ۱۰۲ باید پس از آن منتظر افزایش دوباره قیمت باشیم. در حرکت صعودی شکست سطح ۱۰۲٫۹۵ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

از آنجاییکه قیمت نفت برنت در بالای خط روند کاهشی قرار گرفته، استمرار حرکت صعودی بر خلاف انتظار نخواهد بود. در این مسیر، هدف بعدی صعود قیمت تا سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ و پس از آن در صورت شکست کامل این سطح، نرخ ۱۰۳٫۸۹ دلار/بشکه است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد که قبلا بدان اشاره کرده بودیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت