تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز معتبر بین المللی دیگر نشان می دهد، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری با توجه به آنکه توانسته از سطح مقاومت ۸۲٫۵۱۹ عبور کند، قیمت آن تا حدود منطقه ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷۳ افزایش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال ، اکنون بازار به اهداف مشخص شده جهت تشکیل موج افزایشی c در نرخهای بالای ۸۲٫۳۵ و ۸۲٫۵۱ رسیده و حرکت افزایشی خود را آغاز کرده است.

در حرکت صعودی خود کاملا مشخص است که قیمت سطوح مقاومت ۸۲٫۳۵ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) و ۸۲٫۵۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را شکسته است و در حال حاضر در حال رسیدن به هدف ۸۳٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می باشد. با این افزایشی که هفته گذشته شاهد بودیم، قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا به ناحیه ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷ می رسد.

در این میان استراتژی های خرید بایستی طراحی گردد که در این میان خرید دلار در مقابل یورو و ین ژاپن می تواند استراتژی بسیار راهگشای باشد.

البته برای اینکه از رسیدن قیمت شاخص دلار آمریکا به هدف مورد نظر یعنی منطقه ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷ مطمئن شویم می بایست قیمت ابتدا از سطح مقاومت ۸۲٫۶۶۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) عبور کند.

لازم به ذکر است که برای هفته جاری حرکت اصلاحی و نزولی نیز محدود به سطح حمایت ۸۲٫۳۵۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود و انتظار می رود پوزیشن های خرید جدید در این محدوده تشکیل شود.

بدین ترتیب شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا، به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد و همچنان  پیش بینی می کنیم با پتانسیل بالا، در انتظار رسیدن قیمت به منطقه ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷ باقی بماند. بنابراین در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی شاخص دلار آمریکا را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا