تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز اکثر بازارهای لندن تعطیل هستند و از این رو، انتظار می رود میزان نقدینگی پایین و بازار در روندی خنثی قرار گیرد. از سوی دیگر، به دلیل رشد در میزان بازدهی اوراق قرضه آمریکا، می توان خوشبین بود که دلار آمریکا بار دیگر حرکت افزایشی خود را آغاز کند که البته تاثیر زیادی بر حرکت عمومی کاهش یورو خواهد گذاشت.

تمرکز بازار همچنان بر کاهش یورو است که اکنون قیمت را به پایین ترین نرخهای ۱ ساله گذشته پایین آورده است. روز جمعه در جلسه سالانه جکسون هول ایالت وایومینگ آمریکا، اظهارات آقای دراقی، ریس بانک مرکزی اروپا منجر به تضعیف شدید قیمت یورو گردید.

وی ضمن ابراز حمایت از سیاست های انبساطی اظهار داشت که به احتمال زیاد امکان شروع اجرای محرکهای مالی جدید وجود دارد و این در حالی است که اظهارات خانم یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا موجبات خوشحالی خریداران دلار را فراهم آورد.

از این رو ورود معامله گران به پوزیشن های فروش یورو فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را بدست آورند. برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در محدوده نرخهای ۱٫۳۲۰۰ ، ۱٫۳۲۱۰ و پس از آن سفارشات فروش زیادی در منطقه ۱٫۳۲۲۰ و ۱٫۳۲۳۰ ایجاد شود.

با توجه به اینکه هفته گذشته قیمت در زیر سطوح ۱٫۳۳۱۷ (کف ابر ایچیموکوی هفتگی ) و ۱٫۳۲۱۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی اصلاحی از افزایش ۱٫۲۷۴۰ به ۱٫۳۹۹۵) بسته شد این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی یورو پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی به ترتیب تا ۱٫۳۱۵۷ (پایین ترین سطح روز ۹ سپتامبر) و ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۰۵ (پایین ترین سطح روز ۶ سپتامبر) و سپس ۱٫۳۰۸۹(پایین ترین سطح روز ۱۹ جولای) باشد.

بنابراین با توجه به مواضع ضعیف ریس بانک مرکزی اروپا و چراغ سبز ایشان به افزایش بودجه خرید دارایی ها و گسترش سیاست های انبساطی کمّی (QE) می تواند راه را برای سقوط بیشتر قیمت یورو به پایین ترین نرخهای ماه سپتامبر ۲۰۱۳ یعنی حوالی سطح ۱٫۳۱ هموار کند و بطور کلی همچنان در تصویر میان مدت و بلند مدت، حرکت به نفع فروشندگان یورو است.

برای این هفته عمده توجهات بازار به شاخص تورم قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) در روز جمعه است که پیش بینی می شود از رقم قبلی ۰٫۴% به ۰٫۳% کاهش یابد که این عدد بسیار پایین تر از رقم خطرناک زیر ۱ درصد و بسیار کمتر از هدف مورد نظر و مطلوب بانک مرکزی اروپا (تقریبا زیر ۲%) است و کاهش تورم با این سرعت می تواند تاییدی بر اظهارات اخیر دراقی به توسعه سیاست های انبساطی و خرید دارایی ها تلقی شود و بار دیگر شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی برای یورو خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو