تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز حرکت نزولی اونس طلا قادر به شکستن محدوده سطح حمایت ۱۲۷۳ نگردید و قیمت آن روز گذشته به دلیل کاهش آمار فروش خانه های نوساز آمریکا و امروز نیز به دلیل خرید فیزیکی برخی از جواهر فروشان و شکست سطح مقاومت ۱۲۸۳ مقداری تقویت شد.

در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید که قیمت اونس طلا توانسته که از سطح مقاومت ۱۲۸۳ و ۱۲۸۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) عبور کند و با توجه به اندیکاتور های مورد بررسی انتظار دارم با توجه به اینکه سطح مقاومت ۱۲۸۳ شکسته شده است، قیمت آن امروز به محدوده ۱۲۸۹ و ۱۲۹۳ دست یابد.

در نمودار زیر به نظر می رسد که موج نزولی c در همان سطح حمایت ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) تکمیل شده است و قیمت آن پس از شکست خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی، در حال پول بک به سطح ۱۲۸۹ و ۱۲۹۳ می باشد که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی می باشند.

در فیبوناچی رسم شده نیز قیمت احتمالا در هنگام برخورد با خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی عکس العمل نشان دهد و مدتی نمودار در روند اصلاحی قرار گیرد.

در حال حاضر حمایت ۱۲۷۳ سدّ محکمی برای ادامه حرکت کاهشی است و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود احتمال شروع مجدد حرکت نزولی تا سطح ۱۲۶۶ وجود دارد.

مهمترین خبر امروز، اعلام شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است. انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا می تواند تاحدّی مشخص نماید که آیا بانک مرکزی در نشست آتی خود سیاست های خود را مورد بررسی و تجدید نظر قرار خواهد داد یا نه.

همچنین در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان نیز اعلام می شود که با توجه به خوشبینی های که از وضعیت رو به احیای اقتصاد آمریکا وجود دارد، چشم انداز رشد اقتصادی را تا حدی نمایان خواهد ساخت.

در هر صورت برای امروز پیش بینی می کنیم که اونس طلا با توجه به اینکه از سطح مقاومت ۱۲۸۳  (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) عبور کرده است، فرصتی برای اصلاح و جبران حرکت نزولی اخیر خود به سوی سطوح ۱۲۸۹ و ۱۲۹۳ و حتی ۱۲۹۶ پیدا کند که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا