تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی باقی مانده است و سطح حمایتی بر روی نرخ ۹۳٫۲۰ دلار/بشکه تشکیل گردیده است که این سطح محل برخورد قیمت به سطح فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی است اما برای تثبیت این حرکت نزولی، می بایست قیمت در پایین سطح ۹۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) تثبیت شود تا بتواند در موج نزولی C تا حدود سطح ۹۱٫۱۴ کاهش یابد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۹۴٫۴۷ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد. بنابراین برای امروز نیز معامله گران نفت می بایست همچنان در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۹۲٫۵۰ و ۹۴٫۴۷ بمانند.

یک نشانه خوب برای حرکت کاهشی آنکه، قیمت همچنان در کانال نزولی قرار گرفته است و این انتظار وجود دارد که فروشندگان از زیر سطح ۹۲٫۵۰ وارد عمل شوند و حرکت کاهشی شکل گیرد و بسته شدن قیمت در پایین سطح ۹۲٫۵۰ برای تایید حرکت کاهشی لازم است.

در حرکت صعودی نیز با شکسته شدن سطح مقاومت ۹۴٫۴۷ احتمال شروع حرکت صعودی به سطح ۹۵٫۲۶ را نیز باید مد نظر قرار داد. بنابراین حرکت نفت خام سبک آمریکا در روندی خنثی مابین نرخهای ۹۲٫۵۰ و ۹۴٫۴۶ دلار/بشکه ادامه داشته است و برای تعیین جهت خاص برای حرکت نفت خام سبک آمریکا باید منتظر شکست یکی از سطوح مذکور بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال سطح مقاومتی که بر روی نرخ ۱۰۲٫۸۱ دلار/بشکه تشکیل شده بود هنوز پایدار مانده است و برای امروز چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۰۳٫۸۹ برساند که افزایش قیمت به سطح ۱۰۳ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۱۰۲٫۸۱ می باشد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) به ۱۰۱٫۰۷ (پایین ترین سطح روز ۱۹ اوت) تشکیل شده است که موقتا مانع از پیشروی قیمت به سوی سطح ۱۰۳٫۸۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) شده است.

قیمت نفت برنت در روز ۲۱ اوت در اولین حرکت افزایشی خود موفق به شکست کامل سطح مقاومت مذکور نشد و انتظار داریم در تلاش کنونی خود موفق به شکست این سطح شود.

این در حالی است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۲٫۱۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) منجر به کاهش به سوی سطح ۱۰۱٫۰۷ می شود.

در هر صورت برای امروز سطح مقاومت ۱۰۲٫۸۱ که یکی دو بار مورد حمله قرار گرفته اگر شکسته شود می بایست منتظر رشد قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۰۳٫۸۹ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت