تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

این روزها، بهتر آن است که حرکات کاهشی یورو را در نمودار هفتگی نگاه کنیم و این همان وضعیتی است که طی هفته های گذشته برای زوج ارز یورو – دلار آمریکا گفته بودیم.

اگر به نمودار روزانه زوج ارز یورو – دلار توجه کنیم و واکنش قیمت را با دقت بیشتری بررسی کنیم متوجه می شویم که قیمت سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۷۴۰ به ۱٫۳۹۹۵ در نرخ ۱٫۳۲۱۸ را به سمت پایین شکسته است و این نشان از احتمالا کاهش بیشتر قیمت خواهد داشت.

در چارت پایین می بینیم که قیمت یورو همچنان در پایین کف ابر ایچیموکوی هفتگی معامله می شود و روند همچنان گرایش به سوی پایین دارد و برای امروز حمایت مهم به ترتیب در ۱٫۳۱۸۰ ، ۱٫۳۱۷۵ و منطقه ۱٫۳۱۶۰ الی ۱٫۳۱۵۰ قرار دارند.

برای امروز کف ۱٫۳۱۸۰ ، ۱٫۳۱۷۵ ، ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ بسیار مهم هستند و سقف ۱٫۳۲۳۰ ، ۱٫۳۲۴۰ ، ۱٫۳۲۵۰ ، ۱٫۳۲۸۵ ، ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند که عمده سفارشات فروش یورو بین محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۲۰ تا ۱٫۳۲۴۰ چیده شده اند.

در حال حاضر قیمت بین حمایت ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۲۲۰ در نوسان است و به نظر من اگر قیمت بتواند بالای ۱٫۳۲۲۰ تثبیت شود ممکن است مقداری اصلاح قیمت را تجربه کنیم ولی فعلا هر افزایش قیمتی موقتی است و روند کلی و بلند مدت همچنان نزولی است.

از این رو به اعتقاد ما قیمتهای ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۱۷۵ خیلی اهمیت دارد و سپس ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ که اگر این سطح نیز شکسته شود، نشانه ای از ادامه حرکت نزولی یورو در برابر دلار آمریکا تا سطح ۱٫۳۱۰۰ است.

یورو همانطور که قبلا بارها عنوان شد، روی ۱٫۳۲۲۰ تا ۱٫۳۲۴۰ فرصتهای فروش بی نظیری دارد و هدف خود را محدوده ۱٫۳۱۸۰ تا ۱٫۳۱۷۵ و سپس ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ قرار داده است و هم اکنون در حال رسیدن به این هدف است.

بدین ترتیب، منطقه ۱٫۳۱۶۰ تا ۱٫۳۱۵۰ و گذر از آن چندان برای یورو دشوار نیست ولی فعلا برای امروز بدلیل وجود برخی از سفارشات خرید قصد انجام چنین کاری را ندارد.

بنابراین نوسانات قیمت یورو نشان می دهد که در حال ایجاد فرصت دیگری برای فروش است و هر گونه افزایش و اصلاح قیمت جدی صورت نمی گیرد. به احتمال زیاد منطقه ۱٫۳۲۲۰ تا ۱٫۳۲۴۰ سقف جدید قیمت یورو است و هدف ۱٫۳۱۸۰ ، ۱٫۳۱۷۵ ، ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ است که امروز باید منتظر ماند و دید.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز انتظار می رود امروز سطوح ۱۰۳٫۵۰ و ۱۰۳٫۴۰ فرصت مناسبی برای ورود خریداران و سطوح ۱۰۴٫۳۰ ، ۱۰۴٫۴۵ و ۱۰۴٫۵۰ فرصتهای مناسبی برای فروشندگان باشد.

در سایر تحولات بازگشت قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن به منطقه نزدیکی ۱۳۶٫۸۰ ، ۱۳۶٫۷۰ و ۱۳۶٫۶۵ نیز زمینه را برای ورود مجدد خریداران فراهم کرده است و سفارشات فروش امروز این زوج ارز نیز در دو مرحله نزدیکی ۱۳۷٫۶۰ ، ۱۳۷٫۷۰ و بعدی در ۱۳۷٫۸۰ ، ۱۳۷٫۸۵ و ۱۳۸٫۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو