تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۲۷۳٫۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) و افزایش تا سطح مقاومت ۱۲۹۰ مشخص می سازد که این حرکت صرفاً یک حرکت اصلاحی در قالب موج c بوده است که این موج در سطح ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی به پایان رسیده است و برای امروز می بایست منتظر کاهش دوباره قیمت به سوی سطح ۱۲۷۳ باشیم مگر اینکه از بالا سطح ۱۲۹۰ با قدرت شکسته شود که آن وقت قیمت را تا حدود سطح ۱۳۰۰ می رساند.

از نظر تحلیل تکنیکال ، این تکمیل موج قیمت در قالب موج برگشتی از حرکت سه موجی a , b , c می باشد که موج c در حوالی سطح مقاومت ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۳۴۵- بالاترین سطح روز ۱۰ جولای – به ۱۲۷۳٫۰۶) به سقف خود رسیده است.

بنابراین تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۲۹۰ قرار دارد، امکان لمس مجدد سطح ۱۲۷۳ وجود دارد و این در حالی است که در حرکت صعودی، اگر به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۲۹۰ شکسته شود، سناریوی حرکت نزولی متوقف شده و حرکت بعدی قیمت به سوی سطح ۱۳۰۰ خواهد بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

امروز هر چند خبر خاصی از آمریکا اعلام نمی شود اما واکنش معامله گران به سطح مقاومت ۱۲۹۰ احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن اونس طلا به نرخهای پایین تر خواهد بود.

دیروز آمار ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا که خود بیان کننده نگرش و احساسات واقعی مصرف کننده گان است بسیار بالاتر از پیش بینی ها بود که این به معنی رونق گرفتن خرید و فروش و در واقع رشد اقتصادی آمریکا است که گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را بیشتر کرده و پیامد تمامی این حوادث در بازار تثبیت قیمت جهانی اونس طلا در زیر سطح مقاومت ۱۲۹۰ بوده است.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت اونس طلا در زیر سطح ۱۲۹۰ قرار دارد ، به اونس طلا نیروی مجددی برای ادامه روند کاهشی خود خواهد داد و دوباره قیمت را به پایین ترین نرخهای ۲۱ اوت یعنی حوالی سطح ۱۲۷۳ می رساند در غیر این صورت چنانچه سطح ۱۲۹۰ شکسته شود موجب افزایش تا حدود سطح روانی ۱۳۰۰ می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا