تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه تنش میان اوکراین و روسیه دوباره بالا گرفته است و دیروز نیز اوکراین ، روسیه را به حمله نظامی در مرز شرقی این کشور متهم کرد، این احتمال قویا وجود دارد که قیمت بتواند دوباره سطح مقاومت ۱۲۹۰ را لمس کند.

چنانچه قیمت اونس طلا بتواند از این سطح مقاومت (۱۲۹۰) عبور کند آن وقت می تواند تا حدود سطح ۱۳۰۰ افزایش یابد که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است و این هدف را بررسی الگوی مثلث و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

به باور ما حرکت برگشتی قیمت از سطح ۱۲۷۳٫۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) مقداری گسترش خواهد یافت زیرا حرکت نزولی اخیر قیمت از سطح ۱۲۹۰٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) به یک الگوی مثلث تبدیل شده است که این الگو جز الگوهای ادامه دهنده افزایشی است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۲۷۳٫۰۶ نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار گرفته است که این سطح مقاومت منجر به برگشت قیمت از سطح ۱۲۹۰٫۸۰ شده است. مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۳۰۱ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار گرفته است.

سطح حمایت نیز بر روی ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از کاهش ۱۳۲۲٫۶۰ – بالاترین سطح روز ۸ اوت) به ۱۲۷۳٫۰۶ تشکیل شده که تنها به شرط شکست این سطح موجب کاهش قیمت به سطح ۱۲۷۳٫۰۶ می شود. بنابراین تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت ۱۲۸۰ یا ۱۲۹۰ شکسته نشود فعلا جهت حرکت نامشخص است.

امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی ۲۹۹۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۹۸۰۰۰) و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص فروش خانه های معوقه آمریکا (پیش بینی ۰٫۶%+ رقم قبلی ۱٫۱%-) اعلام می شوند.

بنابراین برای امروز به نظر می رسد فارغ از جهت احتمالی اونس طلا با توجه به اینکه مدتی در فضای بدون روند بوده به محض بسته شدن اولین کندل ۱ ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۹۰ با هدف ۱۳۰۰ یا پایین سطح حمایت ۱۲۸۰ با هدف ۱۲۷۳ رفتار مواجی بازار آغاز شود .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا