تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانگونه که در نمودار زیر مشخص گردیده است، حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به آرامی در کانال نزولی ادامه دارد و چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۹۲٫۵۰ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) آغاز شده به پایان خود رسیده است.

به همین خاطر برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت نفت خام سبک آمریکا بتواند از سطح حمایت ۹۳٫۲۰ دلار/بشکه عبور کند و تا حدود سطح ۹۱٫۱۴ سقوط کند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که قیمت در موج C قرار گرفته که این موج از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شروع شده است و در کانال کاهشی همچنان در جریان است.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت نتوانست از خط روند بالایی کانال عبور کند و به همین خاطر کانال کاهشی همچنان پایدار است. همچنین در نمودار زیر به وضوح دیده می شود که حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت در واکنش به برخورد قیمت به سطح حمایت ۹۳٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صورت گرفته است.

این حرکت برگشتی و اصلاحی از آنجایی که چندان قوی و قدرتمند نبوده و نتوانسته که به بالای سطح مقاومت ۹۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) دست یابد، پیش بینی می کنیم که قیمت مجدد در موج نزولی C قرار گیرد و به سوی سطح ۹۱٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برسد.

در هر صورت باید در انتظار یک سقوط جدی برای نفت خام باشیم و ادامه حرکت نزولی قیمت در کانال کاهشی مسیر حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا را مشخص خواهد کرد. بنابراین تا زمانیکه قیمت در سطح ۹۴٫۴۷ دلار/بشکه با مقاومت مستحکمی مواجه است، احتمال شروع مجدد روند نزولی قیمت در کانال مورد بررسی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال می بینیم که قیمت حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۰۱٫۰۷ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱۹ اوت) را کامل کرده است و برای امروز می بایست منتظر فرود مجدد قیمت به این سطح باشیم.

این حرکت برگشتی همانگونه که در نمودار زیر مشخص است در قالب سه موج a , b , c شکل گرفته که موج سوم یعنی موج c در حوالی سطح مقاومت ۱۰۳٫۲۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۶٫۸۵ – بالاترین سطح روز ۸ اوت به ۱۰۱٫۰۷) به سقف خود رسیده است.

این ساختار امواج الیوت خود بیانگر از سرگیری روند کاهشی قیمت می باشد و عدم توانایی و قدرت قیمت در لمس مجدد سطح مقاومت نشان می دهد که حرکت نزولی به سوی سطح ۱۰۱٫۰۷ ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ، در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۰۳٫۲۸ موجب صعود قیمت به سطح ۱۰۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

با این توضیح، هر چند در طی چند روز اخیر، قیمت نفت برنت سعی در حفظ قدرت کاذب خود کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است و انتظار داریم که امروز معامله گران به فروش نفت برنت دریای شمال با هدف ۱۰۱٫۰۷ دلار/بشکه اقدام کنند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت