تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

با تضعیف امروز یورو از سطح ۱٫۳۲۲۰ قیمت مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گرفت. این سقوط در واکنش به سفارشات فروش قبلی بود که دیروز بدان اشاره کردیم و همچنین انتشار خبری مبنی بر اینکه ، ریس جمهور اوکراین سفر امروز خود را به ترکیه در واکنش به حملات نظامی روسیه به شرق این کشور لغو کرده است خود به فشارهای نزولی یورو افزود.

افزایش ارزش دلار نیز یکی از دلائل کاهش قیمت یورو می باشد که در نمودار زیر شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا در تلاش برای افزایش قیمت به سوی سطح ۸۲٫۶۶ و ۸۳٫۱۶ الی ۸۳٫۳۷ می باشد.

از سوی دیگر نا آرامی های جهانی و تنش در اوکراین و روسیه جزء دلائل کاهش یورو می باشند و اگر تمامی این مسائل را کنار هم بگذاریم خواهیم یافت که در دوران بسیار پر نوسان (Volatile) هستیم و در گذشته بازار دارای چنین امواج تند و تیزی نبوده است.

با توجه به آمارهایی که از سوی CFTC در مورد افزایش پوزیشن های فروش یورو اعلام شده است، اگر شرایطی برای اصلاح یورو بوجود آید، شاهد هجوم معامله گران برای فروش دوباره آن خواهیم بود که در این صورت، با بازگشت قیمت به نرخهای بالا، معامله گران فرصتهای جدیدی را برای ورود به پوزیشن فروش به ترتیب در سطوح نزدیکی ۱٫۳۲۲۰ ، ۱٫۳۲۳۰ ، ۱٫۳۲۴۰ و ۱٫۳۲۵۰ بدست می آورند. حتی در سطوح ۱٫۳۲۸۵ ، ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۳۰۰ سفارشات فروش یورو وجود دارند.

همانطور که در نوشتار روز گذشته اشاره کردم یورو در شرایطی نیست که انتظار خبر مثبتی را داشته باشد و به همین دلیل تاثیر اخبار اقتصادی همانند نرخ رشد عرضه پول (M3) که امروز اعلام شد اگر در جهت موافق یورو باشد ممکن است اندک باشد.

بنابراین به نظر می رسد که بازار جهت خود را می داند و یکی دو در صد بالا یا پایین بودن شاخصی کلیت داستان یورو را عوض نخواهد کرد و در ایده ال ترین شرایط تک موج (noise ) کوتاهی به نمودار اضافه خواهد شد.

منطقه ۱٫۳۱۶۰ و ۱٫۳۱۵۰ همچنان مهمترین منطقه حمایت یورو است و با توجه به سرعت حرکت نزولی، فعلا فرصتهایی کمی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد شد مگر آنکه این منطقه با قدرت شکسته شود و قیمت به زیر سطح ۱٫۳۱۴۰ برسد که آن وقت هدف بعدی در روند نزولی، سطح ۱٫۳۱۰۰ پس از آن سطح ۱٫۳۰۸۹ و ۱٫۳۰۵۱ است.

تمامی شاخصهای اخیر اروپا حکایت از وخامت اقتصاد این کشور و خطر تورم منفی می کند و در صورتیکه فردا شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) ضعیف تر از حد انتظار اعلام شود باید از هم اکنون یورو را در حوالی زیر سطح ۱٫۳۱۵۰ دید .

در سایر تحولات با کاهش زوج یورو – فرانک به سوی سطح ۱٫۲۰۵۰ مجددا این گمانه زنیها در خصوص مداخله بانک مرکزی سویس (SNB) در بازار شنیده می شود و اگر مقامات SNB تشخیص دهند که فرانک واقعا به اقتصاد آنان ضربه می زند با نزدیک شدن قیمت به سطح روانی ۱٫۲۰۰۰ فرصت بسیار مناسبی است تا سیگنال مشخصی جهت مداخله و خرید یورو در مقابل فرانک روانه بازار کنند.

تاریخ نشان داده که تزریقات مالی نمی تواند جهت ماندگاری در بازار ایجاد کند و تنها موجب امواج اصلاحی مقطعی می شود بنابراین از نظر بنیادی یورو همچنان تحت فشار است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا