تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا امروز در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و اکنون می بایست به انتظار باشیم تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم. فعلا قیمت در روندی نامطمئن و خنثی به حرکت خود ادامه می دهد بطوریکه با انتشار اخبار مختلف، نوسانات قیمت آغاز می شود و پس از مدتی از تب و تاب باز می ایستد.

افزایش روز گذشته قیمت اونس طلا نشان دهنده واکنش بازار به حمله نظامی روسیه به اوکراین است که دیروز نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بود اما همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید دیروز به علت انتشار خبر رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (۴٫۲%+) قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۲۹۷ نشد و فعلا در روندی کاملاً خنثی بین ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ قرار گرفته است.

تا زمانیکه سطوح مقاومت ۱۲۹۲ و ۱۲۹۷ پایدار است، احتمال شکست سطح حمایت ۱۲۸۵ و کاهش قیمت به سطح ۱۲۸۰ وجود دارد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال ، موج برگشتی اخیر قیمت که از سطح ۱۲۷۳٫۰۶ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) آغاز شده بود به نظر می رسد که کامل شده است زیرا تمامی حرکت پنج موجی قیمت تکمیل شده اند.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) به ۱۲۷۳٫۰۶ سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۲۸۵ نشان می دهد که این سطح محل برخورد قیمت به سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشد که موقتا مانع از کاهش قیمت به سوی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۲۸۰ شده است.

سطح مقاومت نیز بر روی نرخ ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود می بایست منتظر افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۹۷ و ۱۳۰۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

بنابراین در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۲۸۵ و ۱۲۹۲ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار شکست یکی از سطوح مذکور ماند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا