تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن قبل از اینکه دوباره در روند نزولی قرار گیرد ابتدا تا حدود سطح ۹۶ دلار/بشکه افزایش یابد که این هدف را بررسی الگوی مثلث و شمارش امواج الیوت تایید کرده اند.

در نمودار زیر دیده می شود که این الگو بین روزهای ۲۱ و ۲۸ اوت تشکیل شده است و به موازات خط رسم شده به خط روند پایینی که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید هدف امروز قیمت در حدود سطح ۹۶ در نظر گرفته شده است که نهایت افزایش و برگشت قیمت از سطح ۹۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) می باشد.

این حرکت برگشتی در واقع بخشی از موج بزرگتر نزولی C می باشد که این موج از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شروع شده است و این موج نزولی کماکان می تواند پس یک حرکت اصلاحی کوتاه تا ۹۶ به سطح ۹۱٫۱۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) قیمت را پایین بکشاند.

شایان ذکر است که در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۳٫۸۰ هدف امروز ۹۶ را نقض خواهد کرد و بدین جهت، پیش بینی هایی که قبلا برای کاهش قیمت نفت خام وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است در این موج نزولی دوباره کاهش یابد.

فعلا برای امروز در نمودار زیر با توجه به آنکه سطح ۹۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شکسته شده است، ادامه حرکت اصلاحی و افزایشی نفت خام سبک آمریکا را تا حول و حوش سطح ۹۶ دلار/بشکه پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز به سوی سطح ۱۰۱٫۰۷ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱۹ اوت) کاهش یابد زیرا این حرکت برگشتی که از این سطح شروع شده به پایان رسیده است.

به باور ما این حرکت برگشتی در قالب سه موج تشکیل شده است که موج c در اطراف سطح مقاومت ۱۰۳٫۲۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۶٫۸۵– بالاترین سطح روز ۸ اوت – به ۱۰۱٫۰۷) قرار گرفته است.

چنین حالت اصلاحی نشان می دهد که شانس کمی از گسترش حرکت اصلاحی وجود دارد. سطح حمایت قیمت نیز بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۱٫۹۱ تشکیل شده است.

در حرکت کاهشی نیز نفوذ قیمت به زیر این سطح منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۰۷ می شود این در حالی است که افزایش قیمت به بالای سطح ۱۰۳٫۲۸ موجب صعود به سوی سطح ۱۰۳٫۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

بنابراین در حال حاضر، بهترین استراتژی، فروش قیمت در محدوده نرخهای پایین ۱۰۱٫۹۱ با تارگت ۱۰۱٫۰۷ و خرید در سطوح بالای ۱۰۳٫۲۸ با تارگت ۱۰۳٫۹۶ دلار/بشکه است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت