تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تورم قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) همانند آنچه بازار انتظار داشت اعلام شد و در ماه اوت از رقم قبلی ۰٫۴%+ به ۰٫۳%+ کاهش یافت که این مسئله می تواند دلیل اصلی کاهش یورو در مقابل دلار به پایین ترین سطح ۱ ساله گذشته باشد.

با توجه به اینکه آستانه تحمل بانک مرکزی اروپا ۲٫۰۰ در صد می باشد ۰٫۳% تورم بسیار پایینی محسوب می شود و در شرایطی که کاهش تورم انتظارات را در خصوص سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا بالا برده است چنین عددی محرک مناسبی برای کاهش نرخ بهره اروپا در هفته آینده می باشد و به همین دلیل یورو همچنان در پایین سطح مقاومت ۱٫۳۲۰۰ تثبیت شده است.

همانطور که می دانیم محدوده آرامش تورم بانک مرکزی اروپا (ECB) دارای حد نهایی زیر ۲٫۰۰ درصد می باشد و پایین تر رفتن از این عدد به معنی پایین بودن تورم است و پایین تر رفتن از ۱ درصد نیز بحران تلقی می شود.

به باور ما همچنان چشم انداز نرخ بهره اروپا به سمت پایین گرایش دارد و برگشت امروز یورو را بیشتر می توان به حساب مسائل تکنیکی و نزدیک شدن قیمت به سطح حمایت مهم و کلیدی ۱٫۳۱۵۰ گذاشت که برخی از سفارشات خرید امروز در حوالی این سطح چیده شده اند.

سفارشات فروش نیز به ترتیب در سه مرحله ۱٫۳۲۰۰ ، ۱٫۳۲۳۰- ۱٫۳۲۴۰ ، ۱٫۳۲۵۰ ، ۱٫۳۲۸۵- ۱٫۳۲۹۰ و ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند. به باور ما معامله گران منتظرند تا در نرخهای بالای ۱٫۳۲۰۰ دوباره اقدام به فروش یورو کنند و پس از رسیدن قیمت به سطوح مقاومت یاد شده، هدف نهایی در کوتاه مدت، رسیدن به سطح حمایت ۱٫۳۱۵۰ است و فعلا در حال نفس گیری برای موج کاهشی بعدی می باشد.

امروز خبر اقتصادی چندان مهمی نداریم و به عبارتی تقویم اقتصادی کم حجمی را داریم و روز دوشنبه نیز بازارهای مالی آمریکا به خاطر روز کارگر تعطیل هستند.

بنابراین به نظر می رسد لااقل تا پیش از جلسه بانک مرکزی اروپا در روز ۳ سپتامبر یورو نتواند از سطح حمایت ۱٫۳۱۵۰ بگذرد و برای این مهم به شواهد و مدارک قوی تری از چشم انداز سیاست های پولی انبساطی بانک مرکزی اروپا نیاز داریم .

بنابراین در حال حاضر یورو فاصله چندانی تا عدد ۱٫۳۱۵۰ ندارد و برای هفته آینده احتمال شکست این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود یورو کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۱٫۳۰ نزدیک می کند.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار – ین ژاپن در حال حاضر برای امروز بهترین استراتژی، خرید قیمت در محدوده نرخهای ۱۰۳٫۶۵ ، ۱۰۳٫۵۰ و ۱۰۳٫۴۰ و فروش در سطوح ۱۰۴٫۰۰ ، ۱۰۴٫۱۰ ، ۱۰۴٫۳۰ ، ۱۰۴٫۴۵ و ۱۰۴٫۵۰ است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن همانطور که در نمودار زیر مشخص است امروز معامله گران با رسیدن قیمت به نرخهای ۱۳۶٫۵۰ ، ۱۳۶٫۳۰ ، ۱۳۶٫۲۰ و ۱۳۶٫۱۵ اقدام به خرید و در نرخهای نزدیکی ۱۳۷٫۲۰ ، ۱۳۷٫۲۵ ، ۱۳۷٫۳۵ و ۱۳۷٫۴۰ الی ۱۳۷٫۵۰ اقدام به فروش خواهند کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – ین ژاپن

یوروین