تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای امروز به دلیل آنکه بازارهای آمریکا به خاطر روز کارگر تعطیل هستند، نوسانات خنثی قیمت احتمالاً امروز در سشن آمریکا ادامه خواهد یافت.

حرکت مابین نرخهای در روندی خنثی قرار دارد اما فشارهای نزولی که از بالاترین سطح روز ۲۸ اوت یعنی سطح ۱۲۹۶٫۵۰ آغاز شده، قیمت را به سطح حمایت ۱۲۸۴ (۲۳٫۶ درصدی) نزدیک تر می کند.

برای امروز اگر حرکت نزولی ادامه یابد و این سطح حمایت شکسته شود، هدف بعدی نرخ ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) و در ادامه سطح ۱۲۷۳ (پایین ترین نرخ ۲۱ اوت) خواهد بود.

در مقابل، اگر امروز قیمت به نرخ ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بازگردد و این سطح شکسته شود، می توان به افزایش قیمت امیدوار بود و در این صورت، هدف رسیدن به نرخهای ۱۲۹۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۳۰۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است.

در کل به باور ما اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار آمریکا مخصوصا گزارش ماهیانه اشتغال (NFP) در روز جمعه توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. اعلام این اخبار خصوصاً گزارش اشتغال می تواند جهت حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا را معین کند.

در هر صورت برای امروز نوسانات قیمت در روندی خنثی ادامه دارد و به نظر می رسد تا شروع حرکت جدید به دلیل عدم ورود معامله گران به بازار، این وضعیت ادامه یابد و به خاطر همین می توان وضعیت فعلی اونس طلا را در روند خنثی مابین نرخهای ۱۲۸۴ و ۱۲۹۲ ترسیم نمود تا یکی از سطوح مذکور شکسته شود و جهت قیمت مشخص گردد.

بنابراین همچنان استراتژی فروش در زیر سطوح حمایت ۱۲۸۴ و ۱۲۸۰ با تارگت ۱۲۷۳ و خرید در بالای سطح مقاومت ۱۲۹۲ با تارگت های ۱۲۹۷ و ۱۳۰۳ را مد نظر قرار می دهیم. اخبار این هفته مسیر حرکت را مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا