تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۷۰۱۶ دلار/تن صعود کند زیرا قیمت توانسته که از سطح مقاومت خود در نرخ ۶۹۵۹ عبور کند.

این سطح مقاومت همانگونه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی C قرار گرفته که این موج از سطح ۷۱۰۸٫۷۵ (بالاترین سطح روز ۲۶ اوت) تشکیل شده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی نرخ ۷۰۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است. استمرار این حرکت برگشتی به بالای سطح مقاومت ۷۰۱۶ بسیار بعید به نظر می رسد زیرا موج نزولی C هنوز کامل نشده است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۶۹۱۳ که یک حمایت مهم محسوب می شود می تواند سیگنالی در جهت از سرگیری روند کاهشی قیمت در این موج تا حدود سطح ۶۸۶۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر نماید. بنابراین برای امروز حرکت افزایشی مس به بالای سطح مقاومت ۶۹۵۹ موجب توجه معامله گران به هدف ۷۰۱۶ گردیده است.

در حالیکه امروز اخبار قابل توجهی منتشر نخواهد شد و بازارهای آمریکا در تعطیلات به سر می برند می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به حرکتهای تکنیکی معطوف باشد و احتمال رسیدن قیمت جهانی مس به سطح ۷۰۱۶ دلار/تن وجود دارد که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

در نمودار قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت حرکت پنج موجی خود از سطح ۱۷۵۴٫۷۵ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۲۱ مه) را کامل کرده است و این حرکت پنج موجی در حول و حوش سطح مقاومت ۲۱۲۹ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است و برای امروز ممکن است شاهد یک حرکت اصلاحی خوبی در قیمت جهانی آلومینیم باشیم.

این سطح مقاومت براساس آنچه که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C ایجاد شده است که این موج از سطح ۱۷۵۴٫۷۵ آغاز گردیده و همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت به این سطح نزدیک شد اما موفق به لمس آن نشد.

عدم توانایی و قدرت قیمت در عبور از این سطح نشان می دهد که این چرخه از حرکت امواج الیوت تکمیل یا در آستانه اتمام قرار دارد و چنانچه در حرکت کاهشی قیمت به زیر سطح حمایت ۲۰۷۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) برسد تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی می باشد که می تواند هدفی در حدود ۲۰۴۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) را مشخص سازد.

در چنین وضعیتی فروشندگان آلومینیم با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و با توجه به اینکه قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۲۹ دلار/تن به سقف خود رسیده باید از هم اکنون منتظر یک حرکت اصلاحی باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم