تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

یورو در روندی کاملا کاهشی و زیر سطح ۱٫۳۱۵۰ قرار گرفته و چشم انداز قیمت نیز ادامه همین حرکت است. سقوط قیمت به زیر نرخ ۱٫۳۱۵۰ موجب شروع حرکت نزولی دیگری شده است و در صورت شکسته شدن سطح ۱٫۳۱۰۰ سقوط قیمت به سوی سطح نزولی ۱٫۳۰۸۹ (پایین ترین سطح روز ۱۹ جولای ۲۰۱۳) و ۱٫۳۰۵۱ (پایین ترین سطح روز ۱۶ جولای ۲۰۱۳) و ۱٫۳۰۳۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۲۷۳۷ به ۱٫۳۹۹۶) تایید خواهد شد.

در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید که ادامه سقوط قیمت از ۱٫۳۲۱۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می تواند تایید کننده این موضوع باشد و مجدداً احتمال کاهش قیمت به سطح ۱٫۳۰۳۴ را بوجود آورد و در روزهای آینده سقوط قیمت به زیر نرخ ۱٫۳۰۳۴ بیانگر آن است که روند نزولی قیمت از نرخ ۱٫۳۹۹۶ ادامه داشته و هدف رسیدن به سطح ۱٫۲۷۳۷ خواهد بود.

 به باور ما در شرایط فعلی، بهترین گزینه ادامه فروش یورو است و در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص می کنند که حرکت کاهشی ادامه خواهد یافت و با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در نرخ ۱٫۳۱۵۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین تر یعنی سطوح ۱٫۳۱۲۰، ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ است.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش در نرخهای ۱٫۳۱۵۰ ، ۱٫۳۱۶۰ و سپس ۱٫۳۱۸۵ و ۱٫۳۱۹۰ فرصت مناسبی برای فروشندگان یورو است و البته برای امروز باید توجه داشت که محدوده نزدیک به ۱٫۳۱۲۰ ، ۱٫۳۱۱۰ . ۱٫۳۱۰۰ موقتا از ادامه حرکت نزولی جلوگیری خواهد نمود.

ولی باید حتما این موضوع را در نظر گرفت که به دلیل بسته شدن قیمت در پایین پوشش ابری هفتگی، فروشندگان کماکان متمایل به فروش یورو هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱٫۳۰۳۴ برای روزهای آینده تلقی می شود. از نظر تحلیل فاندامنتال نیز در هفته جاری، بازار به آمارهای اقتصادی مهم ایالات متحده و نیز تصمیمات بانک مرکزی اروپا (ECB) متمرکز خواهد بود.

یکی از مهمترین عواملی که بازار به دقت به آن توجه می کند، برنامه آتی محرک های اقتصادی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه است که در نهایت تعیین کننده وضعیت یورو خواهد بود. اگر مشخص شود که میزان بودجه ای که بانک مرکزی اروپا برای سیاستهای انبساطی جدید تعیین کرده ، زیاد است، آنگاه باید به انتظار واکنش سریع یورو و ادامه حرکت کاهشی آن باشیم.

در چنین شرایطی، وضعیت شاخص دلار آمریکا، راهنمای خوبی از تمایلات بازار نسبت به تصمیم بانک مرکزی اروپا و حرکت یورو خواهند بود.

در حال حاضر، حرکت صعودی شاخص دلار آمریکا (DXY) که ازسطح ۷۹٫۷۴ شروع شده، کماکان ادامه دارد و انتظار می رود این حرکت در هفته جاری تا هدفهای ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷ ادامه یابد و به همین خاطر فروشندگان یورو در تلاش برای شکستن سطوح حمایت ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ هستند اما فعلا برای امروز بدلیل تعطیل بودن بازار آمریکا قیمت زوج ارز یورو – دلار در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۱۲۰ و ۱٫۳۱۵۰ باقی مانده است.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار – ین ژاپن خریداران همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و قیمت تا سطح مقاومت ۱۰۴٫۳۰ پیش رفته است و برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۰۳٫۸۰ ، ۱۰۳٫۷۵ ، ۱۰۳٫۶۵ و ۱۰۳٫۶۰ سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۰۴٫۳۰ ، ۱۰۴٫۴۵ و ۱۰۴٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نرخهای پایین یعنی حوالی سطح ۱۳۶٫۳۰ فراهم خواهد کرد و فروشندگان نیز امروز به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱۳۷٫۲۰ ، ۱۳۷٫۲۵ ، ۱۳۷٫۳۵، ۱۳۷٫۴۰ و ۱۳۷٫۵۰ دستورات فروش خود را گذاشته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو