تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس طلا در ۱ الی ۲ ماهه آینده

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا مشاهده می فرمائید تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت بر روی نرخ ۱۲۷۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی در نمودار دوم) در شرایط کنونی، قیمت حساس و تعیین کننده ای برای نوسانات اونس طلا در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده به شمار می رود.

در این مدت در صورتیکه قیمت همچنان در بالای این سطح در نوسان باشد ، می توان انتظار داشت که قیمت اونس طلا در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده با افزایش بیشتری روبرو شود و دوباره خود را تا حدود سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) برساند که این هدف را بررسی دقیق تر سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده کرده اند.

در نمودار اول مشخص است که قیمت اونس طلا دوبار تلاش کرده که از سطح حمایت ۱۲۰۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۳۴٫۹۵ – پایین ترین سطح سال ۱۹۷۰ – به رکورد تاریخی خود یعنی ۱۹۲۰٫۳۰) عبور کند اما ناموفق بوده است و به همین خاطر سریعا برگشت داشته است.

این ناتوانی قیمت در شکست قدرتمند سطح حمایت مهم و کلیدی ۱۲۰۰ نشان می دهد که باید منتظر برگشت و افزایش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۴۷۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نمودار اول) باشیم اما رسیدن قیمت به این سطح در طی ۱ ماهه آینده کمی اغراق آمیز به نظر می رسد ولی در نمودار دوم با نگاهی به تغییر و تحولات قیمت از ماه ژوئن ۲۰۱۳ به این سو متوجه حرکات افزایش قیمت اونس طلا می شویم که نشان دهنده صعود قیمت می باشد.

براساس این تحلیل ، در نمودار دوم حرکت افزایشی قیمت از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) در درون یک الگوی سه موجی تشکیل شده که ما هم اکنون در موج افزایشی C هستیم که خود همین موج نیز از سه موج کوچکتر در قالب موج های a , b , c تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی در نمودار دوم نشان میدهد که این موج افزایشی C می تواند در بیشترین قدرت خود تا سطح ۱۴۴۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رشد کند و حتی اگر هم به این سطح نرسد احتمال رسیدن قیمت به منطقه ۱۳۶۸ و ۱۳۹۸ (خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) محتمل می باشد.

به همین دلیل از منظر تحلیل تکنیکال، هدف استراتژیک و آتی ما در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده، استمرار روند افزایشی قیمت اونس طلا تا حدود منطقه ۱۳۶۸ و ۱۳۹۸ است که از نظر تکنیکال رسیدن به این منطقه وجود دارد مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۱۲۷۰ با قدرت تمام شکسته شود که آن وقت می بایست در سناریوی افزایشی به سطح ۱۳۹۱٫۷۶ تجدید نظر کرد و هدف نزولی ۱۲۴۰٫۶۱ (پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) را انتظار داشت.

بنابراین اکنون قیمت اونس طلا در آستانه اخبار مهم این هفته (مخصوصا آمار ماهیانه اشتغال آمریکا) همچنان در بالای سطح حمایت ۱۲۷۰ تثبیت شده است که این سطح، حمایت نسبتا خوبی برای اونس طلا محسوب می شود که به احتمال زیاد می تواند در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده تا حد زیادی قیمت اونس طلا را تا سطح ۱۳۹۱٫۷۶ برساند.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا