تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تغییر خاصی در تصویر تکنیکال اونس طلا دیده نمی شود و فشارهای نزولی همچنان ادامه دارد و از آنجاییکه شاخص دلار آمریکا همچنان در برابر ارزهای اصلی در حال افزایش است ، این موضوع می تواند روند کاهشی اونس طلا را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

مخصوصا اینکه در نمودار پایین حرکت نزولی قیمت اونس طلا همچنان در زیر سطوح ۱۲۸۴ و ۱۲۸۰ ادامه دارد و هم اکنون قیمت در مسیر سقوط به هدفی که روز گذشته اشاره کردیم یعنی سطح ۱۲۷۳ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) است.

در نمودار زیر دیده می شود که قیمت به ترتیب سطوح حمایت ۱۲۸۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و پس از آن ۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را شکسته و توانسته که مسیر حرکت نزولی تا سطح ۱۲۷۳ و حتی ۱۲۶۵ را مشخص کند.

برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشخص است با توجه به آنکه ممکن است در حوالی سطح ۱۲۷۳ الگوی سطوح پایین نرخهای بالا (higher lows) یا کف دو قلو ساخته شود، احتمال  تثبیت قیمت در زیر سطح ۱۲۷۳ یا ۱۲۶۵ کمی با دشوارهایی مواجه است.

شایان ذکر است که خریداران نیز فقط از بالای سطح مقاومت ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) وارد خواهند شد که اگر شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطوح ۱۲۹۷ و ۱۳۰۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم. مهمترین خبر امروز بازار، اعلام آمارهای تولید در ایالات متحده (ISM) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۷٫۱ به ۵۷٫۰۰ تغییر یابد.

امروز هرچند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد اما باید توجه داشت که اخبار جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه (ECB) و آمار ماهیانه اشتغال آمریکا در روز جمعه (NFP) محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می روند.

لازم به ذکر است که برای امروز انتظار می رود برخی از معامله گران اقدام به بستن پوزیشن های فروش خود در حوالی سطح حمایت ۱۲۷۳  کنند اما اگر سطح ۱۲۷۳ شکسته شود زمینه را برای کاهش به ۱۲۶۵ فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی  اونس طلا

اونس طلا