تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

از لحاظ تکنیکی و بنیادی هنوز نمی توان موج تقویت قیمت جهانی مس از سطح حمایت ۶۹۱۳ دلار/تن را تمام شده دانست و هنوز پیش بینی می کنیم که قیمت آن بتواند تا حدود سطح ۷۰۱۶ افزایش یابد که این هدف را همانطور که روز گذشته گفتیم بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده اند.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت در موج نزولی C قرار گرفته است که این موج در اطراف سطح حمایت ۶۹۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) متوقف شده است.

این طور به نظر می رسد که قیمت فعلا در روندی خنثی و کم تحرّک قرار دارد و بین این محدوده ۶۹۱۳ و خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۷۰۱۶ در نوسان است.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت مس به زیر سطح ۶۹۱۳ منجر به تضعیف بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۸۶۷ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

با این حال برای امروز اکنون سطح حمایت ۶۹۱۳ تثبیت شده و همچنان هدف قیمت جهانی مس دسترسی به حوالی سطح ۷۰۱۶ دلار/تن است که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در اطراف سطح مقاومت ۲۱۲۹ دلار/تن به پیک و سقف قیمتی خود برسد زیرا موج افزایشی C که از سطح ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح ۲۱ مه) شروع شده رو به پایان است.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی یعنی موج افزایشی C شکل گرفته است که خود این موج از پنج موج کوچکتر تشکیل شده که موج پنجم یعنی موج ۵ در حال رسیدن به سطح مقاومت ۲۱۲۹ می باشد.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۲۰۷۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) واقع شده است که شکست این سطح تاییدی در جهت تکمیل شدن موج افزایشی C می باشد که می تواند سریعا هدف نزولی ۲۰۴۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

بنابراین از آنجاییکه قیمت آلومینیم به سقف خود نزدیک شده، احتمال بازگشت و شروع حرکت اصلاحی و نزولی چندان متعجب کننده نخواهد بود و ورود قیمت به زیر سطح حمایت ۲۰۷۴ دلار/تن می تواند فرصت مناسبی برای فروشندگان آلومینیم آلیاژی باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم