تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

تا به این جای کار در این هفته، شاهد سقوط یورو به کمترین نرخهای ۱ ساله گذشته بوده ایم، مهمترین حرکت قابل توجه، سقوط امروز به سطح ۱٫۳۱۱۰ بود که قیمت را به سطح ۱٫۳۱۰۰ نزدیک تر کرد.

این حرکت قابل پیش بینی بود و هم اکنون هرچند یک حرکت اصلاحی صورت گرفته است، با این حال، روند کاهشی یورو احتمالاً امتداد بیشتری یابد.

در حال حاضر یورو فاصله چندانی تا شکست عدد ۱٫۳۱۰۰ ندارد و احتمال شکست این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود یورو کاهش قابل ملاحظه ای دیگری خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۱٫۳۰۰۰ نزدیک می کند.

فعلا قیمت این زوج ارز در منطقه ای مابین ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۵۰ در حال نوسان است و پس از اخبار این هفته قطعا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد. دیگر زوج ارزها و همچنین اونس طلا نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر این هفته از جلسه بانک مرکزی اروپا و آمار اشتغال ماهیانه آمریکا تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

در سایر تحولات، برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که این هفته تا محدوده ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷۳ افزایش یابد که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۸۲٫۶۶۲ تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی نرخ ۸۳٫۱۶ یعنی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۸۴٫۷۵۳ (بالاترین سطح روز ۹ جولای ۲۰۱۳) به ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) نشان می دهد که شاخص دلار آمریکا توانسته که به بالای سطح ۸۲٫۵۱۹ صعود کند که این سطح بر روی سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد و زمینه را برای صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۸۳٫۳۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم آورده است.

در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی ۸۲٫۶۶۲ واقع شده که تنها به شرط شکست آن می تواند قیمت را تا منطقه ۸۲٫۵۱ و ۸۲٫۳۵ برساند.

در هر صورت برای این هفته همچنان بر این باوریم که حرکت صعودی قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا ادامه خواهد داشت و نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۸۲٫۶۶ فرصت مناسبی برای ورود بیشتر خریداران تا هدفهای ۸۳٫۱۶ و ۸۳٫۳۷ فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار