تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا حدود سطح ۱۲۵۸ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در موج قدرتمند نزولی C تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) شروع شده است که هم اکنون قیمت را به پایین ترین نرخهای ۲٫۵ ماهه گذشته رسانده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان میدهد که این موج به زیر سطح حمایت ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است و هدف بعدی بر روی نرخ ۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار گرفته است که اگر این سطح نیز شکسته شود منجر به کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی)  می شود.

نگاهی به چارتهای بازار نیز موئد این مطلب است و قیمت اونس طلا در یکی دو روز گذشته بسیار ضعیف شده است و معامله گرانی که اونس طلا را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند .

امروز همچنین انتشار خبر دفتر ریاست جمهوری اوکراین مبنی بر اینکه پورشنکو (ریس جمهور اوکراین) با پوتین در مورد ” آتش بس دائمی ” در شرق اوکراین به توافق رسیده اند، انتظار داریم که این خبر منجر به کاهش بیشتر قیمت جهانی اونس طلا به سوی ۱۲۵۸ و حتی پایین تر شود.

لازم به ذکر است که امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح ۱۲۷۳ می باشد که این سطح هم اکنون بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی است.

امروز شاخص اقتصادی مهمی نداریم و تنها شاخص سفارشات کارخانجات آمریکا (پیش بینی ۱۰٫۹%+ ، رقم قبلی ۱٫۱%+) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود.

در هر صورت فارغ از تاثیر خبر امروز، فعلا روند اونس طلا نزولی است و حتی در صورت تقویت، این امواج مقطعی خواهند بود و بیشتر از سطح ۱۲۷۳ کمّی بعید به نظر می رسد.

بی تردید هم اکنون بازارها فردا در انتظار اعلام نرخ بهره بانکی جدید اروپا و روز جمعه آمار اشتغال آمریکا است و اونس طلا خود را برای واکنش احتمالاً شدید نسبت به آن آماده ساخته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا