تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۹۱٫۱۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۹۹٫۰۱ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) نشان می دهد.

عمق حرکت نزولی قیمت از روز گذشته یعنی روز ۲ سپتامبر نشاندهنده تکمیل شدن موج برگشتی از سطح ۹۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) و از سر گیری روند نزولی قیمت می باشد و به باور ما این موج کاهشی می تواند تا زیر سطح ۹۱٫۱۰ کاهش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که با کاهش بیشتر قیمت به نرخهای پایین، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود و هر چند برای امروز حمایت قیمت بر روی ۹۲٫۵۰ تشکیل است اما دیر یا زود این سطح نیز شکسته خواهد شد.

ممکن است در برخورد قیمت به این سطح حمایت ۹۲٫۵۰ قیمت مقداری موجب اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۹۳٫۸۰ (خط روند افزایشی رسم شده از ۹۲٫۵۰) گردد اما اگر به هر دلیلی قیمت به سوی سطح ۹۴٫۱۰ برسد زمینه را برای امتداد موج برگشتی از سطح ۹۲٫۵۰ بوجود می آورد.

با توجه به خبر امروز مبنی بر توافق اوکراین و روسیه بر سر آتش بس دائمی در شرق اوکراین و عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۹۳٫۸۰ احتمال شروع مجدد روند نزولی را به سوی نرخهای ۹۲٫۵۰ و ۹۱٫۱۰ دلار/بشکه فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال از آنجایی که قیمت به زیر سطح حمایت ۱۰۱٫۸۵ دلار/بشکه رسیده است باید منتظر فرود قیمت به سوی سطح ۹۸٫۵۸ باشیم.

این سطح حمایت در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی C است که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) قرار گرفته است.

این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۹٫۱۷ (بالاترین سطح روز ۸ فوریه ۲۰۱۳) تشکیل شده است. همانطور که می دانیم این موج نزولی C از نوسانات کاهشی زیادی برخوردار است و می تواند به سوی سطح ۹۳٫۲۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد و هدف امروز را می بایست در حدود ۹۸٫۵۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

در نمودار پایین هر گونه حرکت برگشتی فعلی قیمت از این سطح صرفا یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۰۱٫۸۵ می باشد و بیشتر از آن مورد توجه نیست.

از این رو همچنان به ادامه روند نزولی معتقدیم و از این رو، در نزدیکی سطح ۱۰۱٫۸۵ می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشنهای بیشتر فروش نفت برنت با هدف ۹۸٫۵۸ دلار/بشکه فراهم آورد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت