تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است با عبور از مقاومت ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۲۶۹ در حال تثبیت در بالای این سطح می باشد.

بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که سطح بعدی ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۲۷۴ می باشد که اگر این سطح شکسته شود قیمت می تواند به ترتیب تا ۱۲۷۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۲۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت با سطح مقاومت ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۲۹۶٫۵۰(بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) به ۱۲۶۱٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۳ سپتامبر) مواجه است که فعلا مانع از رشد قیمت به سوی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی شده است.

از سوی دیگر در صورت شروع شدن حرکت کاهشی اونس طلا، سطح حمایت اولیه برروی نرخ ۱۲۶۱ تشکیل شده است که اگر شکسته شود راه برای فرود بیشتر اونس طلا تا سطح ۱۲۵۲ (مماس با خط روند کاهشی رسم شده) هموار خواهد شد.

از نظر تحلیل فاندامنتال، امروز در ایالات متحده، یگ گزارش مرتبط با اشتغال منتشر می شود و آن گزارش وضعیت اشتغال ماهانه در بخش خصوصی (ADP) است که در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

از آنجاییکه این گزارش تا حدی می تواند وضعیت گزارش اشتغال ماهانه (Non Farm Payrolls) را که روز جمعه اعلام می شود، مشخص نماید، بازار با دقت به این آمار توجه خواهد کرد.

لازم به ذکر است که امروز توجه بازار به تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) و فردا به آمارهای اقتصادی مهم ایالات متحده متمرکز خواهد بود. یکی از مهمترین عواملی که بازار به دقت به آن توجه می کند، برنامه آتی محرک های اقتصادی بانک مرکزی اروپا است که در نهایت تعیین کننده وضعیت یورو خواهد بود.

اگر مشخص شود که میزان بودجه ای که بانک مرکزی اروپا برای سیاستهای انبساطی جدید تعیین کرده زیاد است، آنگاه باید به انتظار واکنش بازار و ادامه سیر نزولی یورو باشیم.

در چنین شرایطی، وضعیت شاخص جهانی دلار آمریکا (DXY) راهنمای خوبی از تمایلات بازار نسبت به تصمیم بانک مرکزی اروپا خواهد بود و هر چقدر شدت کاهش یورو بیشتر باشد ، این موضوع اونس طلا را نیز تحت فشار قرار خواهد داد و همچنین بالعکس.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا