تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا ممکن است که امروز قیمت آن به این حرکت اصلاحی و بازگشتی که از سطح ۹۲٫۶۸ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر) شروع شده در زیر یا اطراف سطح مقاومت ۹۶٫۰۹ پایان دهد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این حرکت برگشتی صرفا در جهت گسترش قیمت در چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۹۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۱ اوت) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج برگشتی که در موج c شکل گرفته است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۹۶٫۰۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۷٫۷۳) به پایان خواهد رسید و دوباره به نرخهای پایین تر ریزش خواهد کرد.

از این رو، سطح مقاومت اطراف یا زیر این سطح ۹۶٫۰۹ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید خواهد بود زیرا به احتمال زیاد، این حرکت اصلاحی قدرت چندانی برای ادامه حرکت به بالای ۹۶٫۰۹ نخواهد داشت.

مگر آنکه این سطح یعنی نرخ ۹۶٫۰۹ با قدرت شکسته شود که آن وقت با در نظر گرفتن کف بالا و پایین در سطوح ۹۲٫۶۸ و ۹۲٫۵۰ می بایست منتظر افزایش به سوی سطح ۹۸٫۳۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم.

در هر صورت برای امروز همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از یک حرکت اصلاحی، روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا ادامه یابد.

شایان ذکر است که امروز راس ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران میزان موجودی انبارهای نفتی آمریکا (پیش بینی کاهش ۹۰۰ هزار بشکه و رقم قبلی ۲٫۱- میلیون بشکه) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به آنکه قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۱۰۳٫۳۴ دلار/بشکه نشده است، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سوی سطح ۱۰۱٫۳۸ اصلاح کند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از چرخه پنج موجی آغاز گردیده است که این موج همانطور که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۱۰۸٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۲۵ جولای) ایجاد شده است.

بدین جهت برای امروز یک حرکت اصلاحی قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۳۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی تشکیل شده تا حدودی محتمل به نظر می رسد.

در حرکت کاهشی نیز نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۳۸ منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۰۰٫۱۷ می شود و این در حالی است که نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۳٫۳۴ موجب تقویت به سطح ۱۰۴٫۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در هر صورت محتمل ترین سناریوی موجود آن است که قیمت در دامنه خنثی مابین نرخهای ۱۰۰٫۱۷ و ۱۰۳٫۳۴ دلار/بشکه برای یکی دو روز در نوسان باشد تا یکی از سطوح فوق شکسته شود.

فعلا قیمت در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برد و خبر امروز یا فردا تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد. بنابراین تا هنگامی که قیمت یکی از سطوح حرکت خنثی را نشکند، حرکت مابین این سطوح ادامه خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت