تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز در آستانه خبر مهم اشتغال آمریکا که قرار است ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام شود ، قیمت جهانی اونس طلا از پایین ترین نرخهای نزدیک به ۳ ماهه گذشته اندکی به نرخهای بالا بازگشته است که این بیشتر به خاطر خریدهای فیزیکی چینی ها است که امروز مقداری وارد خرید فیزیکی شده اند اما همچنان در روندی خنثی مابین ۱۲۵۸ و ۱۲۷۳ قرار دارد.

در نمودار پایین قیمت جهانی اونس طلا کاملا مشخص است که قیمت آن با سطح حمایت ۱۲۵۸ روبرو است و برای امروز ممکن است مقداری به سوی سطح ۱۲۷۳ برگردد.

این سطح حمایت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) ایجاد شده است.

به باور ما این سطح حمایت در نرخ ۱۲۵۸ موجب یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود یا حداقل اینکه اگر قیمت موفق به اصلاح به سطح ۱۲۷۳ نشود انتظار داریم که قیمت اونس طلا برای مدتی در بالای این سطح حمایت در نوسان باشد.

در حرکت کاهشی ، تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۲۵۸ و تثبیت دست کم ۲ ساعت پایین آن موجب استمرار روند کاهشی به سوی سطوح ۱۲۵۰ و ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز مهمترین خبر امروز ، اعلام گزارش ماهانه اشتغال ایالات متحده (NFP) است که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد.

مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار بشمار می رود.

برای نرخ بیکاری آمریکا نیز پیش بینی می شود از رقم قبلی ۶٫۲% به ۶٫۱% کاهش یابد. از آنجاییکه ماه جولای، میزان اشتغال ایجاد شده ۲۰۹۰۰۰+ اعلام شد، امروز در صورت اعلام بالاتر از حد پیش بینی بازار (۲۲۵۰۰۰+)، می توان در اولین واکنش، رشد اقتصادی آمریکا را نتیجه گرفت و شکسته شدن سطح ۱۲۵۸ هدف های ۱۲۵۰ و ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) را نمایان می سازد .

اما اگر آمار اشتغال امروز کمتر از پیش بینی ها اعلام شود، می توان در بالای این سطح مقاومت ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و شکسته شدن این سطح اقدام به خرید با تارگت ۱۲۸۲ و در پایین سطح حمایت ۱۲۵۸ اقدام به فروش با تارگتهای ۱۲۵۰ و ۱۲۴۲ کرد. بهتر است تا آن زمان منتظر خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران و واکنش بازار جهانی اونس طلا به خبر اشتغال آمریکا باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا