تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح حمایت ۹۳٫۱۹ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی قیمت که قبلا از سطح ۹۲٫۶۸ (پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر) شروع شده بود در حول و حوش همان سطح مقاومت ۹۶٫۰۹ تکمیل گردیده است.

این حرکت برگشتی که در نمودار زیر مشاهده می کنید در سه موج صورت گرفته است که نشان دهنده استمرار روند کاهشی قیمت می باشد و به احتمال زیاد دوباره این روند نزولی از سر گرفته خواهد شد.

این موج نزولی همانگونه که در چارت پایین می بینیم در موج نزولی C شکل گرفته است که موقتا در برخورد با سطح حمایت ۹۳٫۱۹ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) با چالش مواجه شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) به ۹۲٫۵۰ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۹۶٫۰۹ نشان می دهد که این سطح محل برخورد قیمت به سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشد و تنها به شرط آنکه این سطح شکسته شود زمینه را برای استمرار حرکت برگشتی به سوی سطح ۹۸٫۳۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) فراهم می آورد.

هر چند امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام گزارش اشتغال ماهانه NFP آمریکا قطعاً موجب نوسانات قیمت نفت خام خواهد شد اما اگر آمارهای اشتغال پایین تر از پیش بینی ها (۲۲۵۰۰۰+) باشد، روند کاهشی نفت خام با اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت و برای خرید نیز فقط باید از بالای سطح مقاومت ۹۶٫۰۹ اقدام کرد ، در غیر این صورت ما انتظار داریم که روند نزولی تا حدود سطح ۹۳٫۱۹ دلار/بشکه همچنان ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۱٫۳۸ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۰٫۱۷ فراهم می آورد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۰۸٫۴۶ (بالاترین سطح روز ۲۵ جولای) به ۱۰۰٫۱۷ (پایین ترین سطح روز ۲ سپتامبر) می باشد که به عنوان آخرین سد و مانع در برابر ریزش قیمت عمل کرده است.

برای امروز چنانچه قیمت نفت برنت موفق به شکست حمایت ۱۰۱٫۳۸ نشود این بدان معنی است که حرکت برگشتی از سطح ۱۰۰٫۱۷ ممکن است استمرار یابد.

لازم به ذکر است که مقاومت قیمت بر روی نرخ ۱۰۳٫۳۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی منطقه ۱۰۴٫۳۲ تا ۱۰۵٫۲۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

از این رو برای امروز در آستانه خبر اشتغال آمریکا سطح حمایت ۱۰۱٫۳۸ چنانچه شکسته شود فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش نفت برنت است و در بالا نیز نرخ ۱۰۳٫۳۴ دلار/بشکه چنانچه شکسته شود می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید تلقی شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت