تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

دنیا به یوروی ضعیف عادت کرده است! اکنون مدت ها است که حرکت نزولی یورو دیگر جای تعجبی برای بازار ندارد. با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت یورو همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند.

هر چند روز جمعه پس از اعلام ضعیف اشتغال آمریکا، یورو تا آستانه سطح ۱٫۲۹۸۵ تقویت شد اما قدرت ماندن در این سطح را نداشت و دوباره نزول کرد.

هم اکنون در حدود چند روز است که زوج ارز یورو – دلار در نوار بسیار باریکی بین ۱٫۲۹۲۰ و ۱٫۲۹۸۵در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این زوج دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out ) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج نزولی قدرتمند هفته گذشته انتظار معامله گران موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی را قویتر خواهد کرد.

فعلا حرکت خنثی قیمت ادامه دارد اما در طی چند روز گذشته، یورو ۲ بار تلاش کرد تا از حمایت ۱٫۲۹۲۰ عبور کند که این حرکت عقیم ماند اما با توجه به تعداد زیاد پوزیشن های فروش که در گزارش IMM نیز بدان اشاره شده، احتمال شروع حرکت نزولی یورو در سطوح بالا وجود دارد.

از آنجایی که نرخ بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله آلمان به زیر صفر درصد رسیده است از این رو ، احتمال فرود مجدد یورو تا سطوح ۱٫۲۹۲۰ و ۱٫۲۹۰۰ وجود دارد.

برای امروز فرصتهای برای ورود به پوزیشن فروش یورو به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۲۹۷۵ – ۱٫۲۹۸۰ و ۱٫۳۰۰۰ و مرحله آخر در منطقه ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۴۰ با حد استاپ بالای سطوح ۱٫۳۰۵۵ و ۱٫۳۰۶۰ ایجاد خواهد شد.

امروز همچنین پوند با سقوط در برابر دلار نیز فرو ریخت و با رسیدن به نرخ ۱٫۶۱۰۰ سقوط تاریخی دیگری را در کارنامه سال ۲۰۱۴ تجربه کرد و هم اکنون در پایین ترین سطح ۱۰ ماهه گذشته خود قرار دارد. پس از کاهش پوند به پایین سطح ۱٫۶۲۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۴۸۱۴ به ۱٫۷۱۹۲) و تثبیت قیمت در این سطح، انتظار برای امتداد حرکت نزولی پوند در برابر دلار بیشتر و بیشتر شد.

در این صورت، برای یورو با توجه به اختلاف نرخ بهره آمریکا – اروپا و کاهش بازدهی اوراق قرضه آلمان نرخهای ۱٫۲۷۸۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و سپس ۱٫۲۷۴۰ (پایین ترین سطح ۴ آوریل ۲۰۱۳) و برای پوند با توجه به نگرانی بازار از جدایی اسکاتلند از بریتانیا نرخ ۱٫۶۰۰۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۴۸۱۴ به ۱٫۷۱۹۲) را در روزهای آتی می توان پیشاپیش انتظار داشت که این اهداف در نمودارهای زیر مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات ماهیانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات ماهیانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند