تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در نمودار ۱ ساعته اونس طلا تشکیل یک حمایت مهم در منطقه ۱۲۵۰ مشاهده می شود و قیمت در حال حاضر در بالای این باند حمایتی قرار گرفته است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

از این رو برای امروز چنانچه سطح ۱۲۵۰ با قدرت شکسته شود، اقدام به ورود به پوزیشن فروش کرده و به انتظار کاهش تا نرخ ۱۲۴۳ خواهیم بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

در حال حاضر قیمت در بالای سطح ۱۲۵۰ در حال تثبیت است و هرچند که اخبار اقتصادی خاصی منتشر نشده اما انتظار می رود قیمت مابین نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۵۸ در نوسان باقی بماند.

باید توجه داشت که هر چند قیمت اونس طلا عمدتا به خاطر افزایش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح ۱۴ ماهه گذشته کاهش یافته است و به نرخهای پایین ۳ ماهه اخیر رسیده اما از نظر تحلیل تکنیکال در حال حاضر قیمت ۱۲۵۰ حمایت محکمی است و خریدهای فیزیکی چینی ها نسبت به اوایل هفته گذشته رشد داشته است. بطوریکه حق پریمیوم طلا از ۲ دلار هفته گذشته به حدود ۴ و ۵ دلار رسیده است که این افزایش در پریمیوم طلا نشان از رونق بازار خرید فیزیکی چین است.

اگر به همین صورت قیمت بالای محدوده ۱۲۵۰ بسته شود و تثبیت گردد با توجه به خریدهای فیزیکی تا حدود زیادی سناریوی کاهشی به سطح ۱۲۴۳ منتفی خواهد شد اما اگر این سطح شکسته شود به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۱۲۴۳ تلقی می شود.

این هفته عدم انتشار اخبار مهم اقتصادی، احتمالاً نوسانات قابل توجهی را شاهد نباشیم، اما به دلیل اینکه قیمت به پایین ترین نرخهای چند ماهه گذشته رسیده معامله گران چینی اقدام به خرید فیزیکی خواهند نمود و احتمال تشکیل کف حمایتی وجود دارد.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی اونس طلا، سطوح حمایت مهم به ترتیب بر روی نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۴۳ سپس ۱۲۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۳ درصدی) قرار دارند و در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب افزایش قیمت به سوی سطوح ۱۲۷۷ و ۱۲۸۲ الی ۱۲۹۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا