تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

تغییر خاصی در تصویر تکنیکال نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و همانطور که روز گذشته گفتیم فشارهای نزولی همچنان ادامه دارد و با نگاهی به تحولات اخیر بازار نفت، می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای فروش نفت را مشاهده کرد.

به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است اما باید به انتظار شروع حرکت اصلاحی ضعیف باشیم. در نمودار زیر مشخص است که در محدوده نزدیک به ۹۳٫۱۹ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و ۹۳٫۴۰ الی ۹۳٫۶۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد شد و سطح مقاومت بعدی نرخ ۹۴٫۱۵ است.

همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از یک حرکت اصلاحی، روند نزولی ادامه یابد.

از آنجاییکه روند حرکت همچنان کاهشی است، اصلاح قیمت به سطوح بالا می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم کند و اهداف نزولی به ترتیب بر روی ۹۱٫۸۰ و ۹۰٫۹۵ قرار دارند.

این در حالی است که در حرکت صعودی در صورت شکسته شدن سطح ۹۳٫۶۰، می توان به انتظار اصلاح تا سطح ۹۴٫۱۵ و در ادامه ۹۵ بود. تا زمانی که شاخصهای مهم اقتصادی چین و آمریکا در روندی ثابت و کم تحرک باقی بمانند، انتظار برای سقوط نفت خام به سوی سطح ۹۱٫۱۳ دلار/بشکه چندان بعید نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

همچنان تحلیل روز قبل برای نفت برنت دریای شمال معتبر است و همانطور که روز گذشته گفتیم قیمت نفت برنت به اهدافی که قبلاً بدانها اشاره کردیم یعنی سطوح ۱۰۰٫۱۷ و ۱۰۰ دلار/بشکه رسید و از آنها نیز عبور کرد.

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال مشاهده می فرمائید که قیمت به زیر سطح روانی ۱۰۰ کاهش یافته است و خود را در زیر این سطح تثبیت کرده که پایین ترین سطح در ۱۴ ماهه گذشته محسوب می شود.

این بدان معناست که این سطح از ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ به این سو لمس نشده بود و بدین ترتیب ترجیح می دهیم که حداقل نیمی از سود حاصل از حرکت نزولی را زیر سطح ۱۰۰ خارج کنیم و در صورتیکه قیمت همچنان در پایین ۱۰۰ قرار گیرد، این امر دلیلی جز تضعیف واقعی قیمت نفت برنت و آینده رو به ضعف قیمت آن ندارد.

بدین دلیل هم از نظر تحلیل تکنیکال و بنیادی حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۰۰ روندی کاملاً نزولی را برای نفت برنت به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است از آنجاییکه اخبار قابل توجهی در جهت حرکت صعودی نفت برنت وجود ندارد، کماکان بر این باوریم که حرکت قیمت در روندی نزولی ادامه خواهد یافت.

بنابراین برای امروز نیز همانند روز گذشته در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۰۰ دلار/بشکه و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت برنت نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر نیز وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت