تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز سطح حمایت ۱۲۵۰ برای اونس طلا شکسته شد و یک لحظه تا سطح ۱۲۴۷ فرود آمد ولی مجدد به خاطر خریدهای فیزیکی که دیروز بدان اشاره کردیم سریعا به بالای ۱۲۵۶ بازگشت.

در حرکت صعودی، تنها بازگشت قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می تواند موجب توقف کامل روند نزولی و شروع صعود مجدد تا سطوح ۱۲۶۶ و ۱۲۷۳ گردد و تنها در صورت شکسته شدن سطح ۱۲۷۳، راه برای صعود اونس طلا تا سطوح ۱۲۷۷ ، ۱۲۸۲ و ۱۲۹۰ هموار خواهد شد.

در حال حاضر همانطور که در نمودار زیر مشخص است اونس طلا بالای سطح ۱۲۵۰ خود را تثبیت کرده و فعلا در بالای یک حمایت بسیار مستحکم قرار دارد و مقاومت نیز بر روی نرخ ۱۲۵۸ است که باید تلاش کرده و آن را پشت سر بگذارد.

همانطور که مشخص است، قیمت طلا در بازارهای جهانی بین ۱۲۴۲ و ۱۲۵۸ فعلا گیر کرده و توان شکستن هیچ یک از این حصارها را نداشته است.

در واقع قیمت فعلا جایی قرار گرفته است که نمی توان با قاطعیت روندی در کوتاه مدت برای آن متصور بود ولی با توجه به آنکه هفته آینده جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه برگزار می شود در یک هفته آینده و تا قبل از جلسه بانک مرکزی آمریکا از قیمتی که در آن است خیلی نمی تواند کاهش یا افزایش خاصی پیدا کند.

باید توجه داشت که محدوده ۱۲۴۷ تا ۱۲۴۲ کف بسیار محکمی برای اونس طلا می باشد و هر چه به سوی این سطوح حرکت می کنیم، خریداران بیشتر و بیشتر می شوند.

برای امروز احتمالا طلا قصد دارد خود را به بالای ۱۲۵۸ برساند که اگر موفق شود با در نظر گرفتن تکمیل شدن موج نزولی c در بالای سطح حمایت ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شانس خود را برای ۱۲۶۶ و ۱۲۷۳ نیز آزمایش خواهد کرد و از پایین نیز شکست سطح ۱۲۴۷ منجر به کاهش به سوی ۱۲۴۲ ، ۱۲۴۰ و حتی ۱۲۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود، امروز نیز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا