تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

تغییر خاصی در تصویر تکنیکال نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و همچنان بر تحلیل روز گذشته خود پایبند هستیم و در نمودا زیر مشخص است که فشارهای نزولی همچنان ادامه دارد و با نگاهی به تحولات اخیر بازار نفت، می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای فروش نفت را مشاهده کرد.

به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است و حرکت اصلاحی دیروز در همان سطح ۹۳٫۹۳ دلار/بشکه به پایان رسید. در نمودار زیر مشخص است که در محدوده نزدیک به این سطح فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد کرده و سطح مقاومت نیز بر روی نرخ ۹۴٫۰۰ است.

همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع فروشندگان است با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا قیمت خود را دوباره در زیر سطح ۹۲٫۵۰  تثبیت کند تا روند نزولی ادامه یابد.

از آنجاییکه روند حرکت همچنان کاهشی است، هر گونه حرکت اصلاحی قیمت به سطوح بالا می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم کند و اهداف نزولی به ترتیب بر روی ۹۱٫۸۰ و ۹۱٫۱۳ قرار دارند.

این در حالی است که در حرکت صعودی در صورت شکسته شدن سطح ۹۴٫۰۰، می توان به انتظار اصلاح تا سطح ۹۵٫۰۰ و در ادامه ۹٫۸۵ بود. بنابراین تا زمانی که قیمت نفت خام در زیر سطح ۹۴٫۰۰ قرار دارد، انتظار برای سقوط نفت خام به سوی سطوح ۹۱٫۸۰ و حتی ۹۱٫۱۳ دلار/بشکه همچنان وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

تحلیل قبلی برای نفت برنت دریای شمال کماکان معتبر است و همانطور که دیروز گفتیم قیمت نفت برنت به اهدافی که قبلاً بدانها اشاره کردیم یعنی سطوح ۱۰۰٫۱۷ و ۱۰۰ دلار/بشکه رسید و از آنها با قدرت نیز عبور کرده و هم اکنون خود را در زیر سطح ۱۰۰ تثبیت کرده است.

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال مشاهده می فرمائید که قیمت به زیر سطح روانی ۱۰۰ کاهش یافته است و خود را کاملا در زیر این سطح تثبیت کرده که پایین ترین سطح در ۱۴ ماهه گذشته محسوب می شود.

این بدان معناست که این سطح از ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ به این سو لمس نشده بود و بدین ترتیب برای امروز ترجیح می دهیم که حداقل نیمی از سود حاصل از حرکت نزولی را زیر سطح ۹۹٫۰۰ خارج کنیم و در صورتیکه قیمت در پایین ۹۹٫۰۰ قرار گیرد، این امر دلیلی جز تضعیف واقعی قیمت نفت برنت و آینده رو به ضعف قیمت آن ندارد.

بدین دلیل هم از نظر تحلیل تکنیکال و بنیادی حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۹۹٫۰۰ روندی کاملاً نزولی را برای نفت برنت به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است از آنجاییکه اخبار قابل توجهی در جهت حرکت صعودی نفت برنت وجود ندارد، کماکان بر این باوریم که حرکت قیمت در روندی نزولی ادامه خواهد یافت.

بنابراین برای امروز نیز همانند روز های اخیر در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۹۹ دلار/بشکه و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت برنت نخواهد بود، امکان کاهش بیشتر نفت برنت نیز وجود خواهد داشت و به باور ما در شرایط فعلی با توجه به تحولات اخیر تکنیکی و بنیادی بهترین گزینه، فروش نفت برنت دریای شمال است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت