تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودم، قیمت یورو هنوز نتوانسته خود را بالای سطوح مقاومت بسیار مهم و کلیدی تثبیت کند اما بیشتر به خاطر تاثیر ارزهای متقاطع بر یکدیگر و تقویت زوج ارزهای یورو – ین ژاپن و یورو – پوند در طی ۲۴ ساعته گذشته خود را از ۱٫۲۸۶۰ تا بالای سطح ۱٫۲۹۵۰ رسانده و در خبری دیگر امروز نیز شاخص تولیدات صنعتی فرانسه در مقیاس ماهیانه بالاتر از حد انتظارات اعلام شد و رشدی معادل ۰٫۲%+ را نشان داد در حالیکه قبلا پیش بینی می شد به میزان .۴%- کاهش یابد.

این خبر فعلا باعث اصلاح یورو تا سطوح مقاومت نزدیکی ۱٫۲۹۵۸ و ۱٫۲۹۶۳ (بالاترین سطوح روز دوشنبه و سه شنبه) شده است ولی با توجه به اختلاف نرخ بهره و واگرایی سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا دوباره باید منتظر فرود قیمت به ۱٫۲۹۲۲ و ۱٫۲۹۲۰ (پایین ترین سطوح ۴ و ۵ سپتامبر) باشیم که اگر این دو عدد نیز به پایین شکسته شوند به ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۶۰ باید امید داشت.

در حال حاضر به سفارشات اصلی فروش یورو نزدیک شده ایم که گفتیم اصل سفارشهای فروش یورو روی سه مرحله ۱٫۲۹۶۰ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر)، ۱٫۲۹۸۵- ۱٫۲۹۹۰ ، ۱٫۳۰۰۰ و مرحله آخر در ۱٫۳۰۲۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از پایین ترین سطح سال ۲۰۱۲ به بالاترین سطح ۲۰۱۴)، ۱٫۳۰۳۰ وجود دارند و حتی برخی روی ۱٫۳۰۴۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) و ۱٫۳۰۵۰ سفارشهای فروش چیده اند.

برای امروز باید دید امروز قیمت می تواند در زیر سطح ۱٫۲۹۲۰ بسته شود یا اینکه در بالای سطح ۱٫۲۹۴۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) بسته می شود.

در هر صورت تغییر خاصی در تصویر تکنیکال زوج ارز یورو – دلار دیده نمی شود و فشارهای نزولی یورو همچنان ادامه دارد و برای امروز در محدوده نزدیک به ۱٫۲۹۵۸ و ۱٫۲۹۶۳ و حتی بالاتر فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد شد.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز دقت کرده اید که هر بار قیمت در چارت خود به سفارشهای فروش می رسد کمی پایین می رود و سپس دوباره روند رو به بالا را از سر می گیرد.

امروز دقیقا روی قیمت خرید ۱۰۶٫۰۰ این را به روشنی دیدیم و برای چندمین بار یاد گرفتیم که محدوده قرار دادن سفارشهای خرید بسیار مهم اند. فعلا مقداری از سفارشهای خرید انجام شده اند و قیمت به بالاترین سطح ۶ ساله گذشته صعود کرده و گمان می کنیم این خریدها بتوانند قیمت این زوج را به بالای ۱۰۷ برسانند و شاید دوباره در هفته ها و ماههای آینده به سمت ۱۱۰ حرکت کنیم.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز بر روی نمودار روزانه که در پایین مشاهده می فرمائید، الگوی شمعی چکش، شکل گرفته که احتمال شروع حرکت افزایشی را قوی می سازد.

دیروز شاهد صعود قیمت این زوج ارز تا سطح مقاومت ۱٫۱۰۲۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) بودیم که اولین سطح مقاومت حرکت فعلی قیمت محسوب می شود و اگر این سطح شکسته شود، انتظار صعود زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا تا سطح ۱٫۱۱۲۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را می توان داشت. سفارشات خرید امروز نیز در محدوده نزدیکی ۱٫۰۹۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا

دلار کانادا