تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی طلا امروز پیش بینی می کنیم قبل از اینکه دوباره سطح حمایت ۱۲۴۳ را لمس کند مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۸ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در نمودار ۱ ساعته تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که حمایت و مقاومت قیمت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C می باشد که این موج از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) آغاز شده است.

واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI خود بیانگر کاهش انرژی فروشندگان است و هر چند در این موج نزولی می بایست منتظر فرود قیمت به زیر سطح ۱۲۴۳ باشیم اما به نظر می رسد که روند نزولی قیمت اونس طلا در اطراف این سطح حمایت متوقف شود.

در حرکت کاهشی زمانی می توان نسبت به شکست سطح حمایت ۱۲۴۳ مطمئن شد که قیمت به زیر سطح ۱۲۴۰ (پایین ترین سطح در روزهای ۲ ، ۳ و ۵ ژوئن ۲۰۱۴) برسد که آن وقت می تواند هدفهای نزولی ۱۲۳۳ و ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی  ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد که این هدفها در نمودار زیر با خطوط فیبوناچی نشان داده شده اند.

به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت کاهشی نیاز به زمان است و تنها به شرط بسته شدن قیمت در پایین سطح حمایت ۱۲۴۳، می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت در آینده باشد.

بنابراین همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می شود قیمت با محدوده حمایتی ۱۲۴۳ روبرو است و احتمال برگشت به سوی سطح مقاومت ۱۲۵۸ وجود دارد.

همانطور که قبلا گفتیم افت مجدد قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر سطح ۱۲۵۰ موجب افزایش نسبی تقاضای خرید فیزیکی می شود و همین خریدهای فیزیکی فشارهای نزولی اونس طلا ناشی از انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، تقویت شاخص دلار آمریکا و کاهش تنش در اوکراین را تا حدودی خنثی خواهد کرد.

از این رو برای امروز تمرکز می بایست بر شکست یکی از سطوح ۱۲۴۳ یا ۱۲۵۸ باشد. تعداد مدعیان بیکاری هفتگی آمریکا نیز امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و انتظار می رود از رقم قبلی ۳۰۲۰۰۰ به ۳۰۶۰۰۰ افزایش یابد.

هفته آینده نیز جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) برگزار می شود و به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره نزدیک است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا