تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تغییر خاصی در روند حرکت این زوج دیده نمی شود و تحلیل ما نیز عمدتاً همان مواردی است که طی روزهای گذشته به آن اشاره کرده ایم و این احتمال وجود دارد که در نرخها بالا فرصتی برای ورود مجدد فروشندگان ایجاد شود.

ادامه حرکت نزولی یورو در این هفته قیمت را در حمایت محدوده حساس ۱٫۲۸۶۰ و ۱٫۲۸۵۰ قرار داده و هرچند که در حال حاضر قیمت اندکی از این سطح فاصله گرفته است اما به یاد داشته باشید که محدوده حرکت ۱٫۲۸۶۰ و ۱٫۲۹۶۰ برای مدت چند روز ثابت بوده و از این رو اگر حرکت نزولی به سطوح پایین این روند برسد و این سطح شکسته شود، روند نزولی با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

به نظر می رسد که سقف دو قلو در اطراف سطح ۱٫۲۹۶۳ ساخته شده است و سفارشات فروش امروز به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۲۹۴۰ ، ۱٫۲۹۵۰ ، ۱٫۲۹۶۰، ۱٫۲۹۶۵، ۱٫۲۹۷۰ ، ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ وجود دارند، سفارشات خرید نیز در منطقه ۱٫۲۸۶۰ و ۱٫۲۸۵۰ با حد استاپ پایین ۱٫۲۸۵۰ دیده می شوند.

اگر حرکت نزولی ادامه یابد و این سطح حمایت در نرخ ۱٫۲۸۵۰ با قدرت شکسته شود، هدف بعدی نرخ ۱٫۲۷۸۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) و در ادامه سطوح ۱٫۲۷۵۵ (پایین ترین سطح ۹ جولای ۲۰۱۳) و در ادامه ۱٫۲۷۴۰ (پایین ترین سطح ۴ اوت ۲۰۱۳) خواهد بود.

بنابراین تا زمانیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱٫۲۹۹۰ (بالاترین سطح روز ۵ سپتامبر) و مقاومت روانی ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۰۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد، فعلا جریان اصلی حرکت همچنان نزولی است و تا زمانیکه حرکت نزولی ادامه دارد، همچنان استراتژی نزولی را مد نظر قرار می دهیم.

در سایر تحولات و در زوج دلار – ین ژاپن امروز قیمت آن به بالاترین سطوح جدید ۶ ساله گذشته رسید و برای امروز می توان در نرخهای پایین یعنی سطوح نزدیک ۱۰۶٫۵۰ و ۱۰۶٫۴۰ اقدام به خرید کرد و توجه داشته باشید که سطوح مقاومت امروز بر روی نرخهای ۱۰۷٫۱۵ ، ۱۰۷٫۲۰ ، ۱۰۷٫۲۵ و ۱۰۷٫۳۰ قرار دارند که مقداری از سفارشات فروش در این منطقه چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن دیروز در بالای سطح ۱۳۷٫۱۰ وارد پوزیشن خرید شدیم و پیش بینی ادامه این حرکت را داشتیم. برای امروز محدوده ۱۳۷٫۷۵ ، ۱۳۷٫۷۰ و ۱۳۷٫۴۰ فرصتی برای ورود مجدد خریداران است و سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی ۱۳۸٫۴۵ و ۱۳۸٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ماهیانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو