تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید پیش بینی می کنم که قیمت سطح حمایت ۱۲۳۳ را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود می تواند تا حدود سطح ۱۲۱۸ کاهش یابد.

در نمودار پایین، این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که این موج نزولی از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) تشکیل شده است.

سطح حمایت بعدی بر روی ۱۲۱۸ یعنی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده است و تا کنون هنوز این موج نزولی کامل نشده است و به همین خاطر این انتظار وجود دارد که قیمت اونس طلا در این موج تا حدود سطح ۱۲۱۸ کاهش یابد.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز به گفته ریس جمهو اوکراین، روسیه بخش عمده نیروهایش را از اوکراین خارج کرده و این امیدواری برای صلح پس از ۵ ماه درگیری را افزایش داده است که این مسئله معامله گران را به فروش طلا ترغیب کرده است و بی دلیل نبوده که امروز قیمت اونس طلا به پایین ترین سطح ۷٫۵ ماهه گذشته خود کاهش یافت.

همچنین از آنجایی که شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان رو به افزایش است و تنش های اوکراین نیز کمتر شده است، برای اونس طلا در صورت تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت ۱۲۳۳ ادامه روند نزولی اونس طلا تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای سقوط تا نرخ ۱۲۱۸ فراهم می شود که این هدف در نمودار زیر مشخص گردیده است.

چنانکه پیشتر بدان اشاره کردیم، به احتمال زیاد حرکت کاهشی شکل گرفته از نرخ ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) ، هنوز ادامه دارد و اکنون با سقوط بیشتر اونس طلا به زیر نرخ ۱۲۳۳ احتمال فرود تا نرخ ۱۲۱۸ وجود دارد که در این صورت، باید گفت روند نزولی دوباره آغاز شده است.

امروز میزان خرده فروشی کالاها در ایالات متحده در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۰٫۰% به میزان ۰٫۳%+ رشد یابد.

لازم به ذکر است که برای امروز سطح مقاومت اولیه قیمت جهانی اونس طلا بر روی ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر شکسته شود تنها می تواند موجب افزایش جزئی به سوی سطح ۱۲۴۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) گردد و بالاتر از آن مورد توجه نیست و ما فعلا در موج نزولی C هستیم که در نمودار زیر به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا