تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در حال حاضر، این زوج ارز بین منطقه ۱٫۲۸۵۹ و ۱٫۲۹۶۰ قرار گرفته و در انتظار ادامه حرکت کاهشی برای شکستن سطح حمایت ۱٫۲۸۵۰ (سطح حمایت کلیدی) است و از این رو کماکان در روند نزولی قرار دارد اما شدت حرکت نزولی آن فعلا چندان زیاد نیست.

تا هنگامی که سطوح مقاومت ۱٫۲۹۶۵ و ۱٫۲۹۷۰ سپس ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ پایدار هستند، چشم انداز حرکت این زوج نزولی است و برای امروز سفارشات فروش به ترتیب در سطوح ۱٫۲۹۳۰ ، ۱٫۲۹۶۰ ، ۱٫۲۹۶۵ و ۱٫۲۹۷۰ الی ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ چیده شده اند.

برخی از سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در نرخهای نزدیک به ۱٫۲۹۰۰ ، ۱٫۲۸۸۵ ، ۱٫۲۸۸۰ و مرحله آخر در ۱٫۲۸۶۰ و ۱٫۲۸۵۰ دیده می شوند.

تمرکز اصلی بر ادامه روندی نزولی یورو است و سطح ۱٫۲۹۶۳ (بالاترین سطح روزهای ۸ و ۱۰ سپتامبر) به عنوان سطح مقاومت اولیه و مقاومت مستحکم بر روی نرخ ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ سپس ۱٫۳۰۱۸ (سطح ۶۱٫۸۰% اصلاحی از صعود ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) قرار گرفته است.

در سایر تحولات، شاخص معاملات آتی دلار آمریکا (DXY) برای نهمین هفته متوالی رشد کرد و با ثبت ۸۴٫۵۱ به بالاترین سطح ۱۴ ماهه گذشته رسیده است. این استمرار روند افزایشی ایندکس دلار در طی ۹ هفته گذشته از سال ۱۹۹۷ به این سو بی سابقه بوده است که این موضوع از آنجایی که ۵۸ درصد از سبد شاخص دلار را یورو تشکیل می دهد، تاثیرات  کاهشی شدیدی بر زوج ارز یورو – دلار خواهد گذاشت.

اکنون در محدوده نرخهای ۱٫۲۹۳۰ و ۱٫۲۹۵۰ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود خواهد آمد و با اصلاح قیمت به نرخهای بالا، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود.

هفته آینده بانک مرکزی آمریکا (FOMC) تشکیل جلسه خواهد داد و احتمالا به افزایش نرخ بهره بانکی خود در سال آینده اقدام خواهد کرد. امروز شاخص خرده فروشی آمریکا منتشر می شود و آمارهای اخیر اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که چشم انداز رشد اقتصادی در این کشور بهتر از سایر کشورها است.

با نزدیک شدن به جلسه بانک مرکزی آمریکا و انتظارات فعالان بازار از پایان یافتن محرکهای مالی آمریکا (برنامه خرید ماهیانه اوراق قرضه) تا پایان ماه اکتبر و قوّت گرفتن انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۵، ارزش شاخص جهانی دلار همچنان رو به افزایش است و یورو همچنان تحت فشار شدید قرار دارد و انتظار می رود این حرکت نزولی یورو ، امتداد بیشتری داشته باشد.

اکنون، برخی از پیش بینی ها، از سقوط یورو در مقابل دلار به ۱٫۲۷۴۰ و حتی ۱٫۲۶۵۰ سخن می گویند، هدفی که با توجه به وضعیت بحرانی و نامتعادل اقتصاد منطقه اتحادیه اروپا، چندان دور از تصور نیست.

هرچند در گذشته به بررسی دلایل و علل شروع حرکت نزولی یورو اشاره کرده ایم، با این حال و با توجه به اهمیت نقش مسایل بنیادی در تشکیل موج نزولی یورو می بایست کماکان در انتظار شروع حرکت نزولی یورو باشیم.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن فعلا سطوح ۱۰۷٫۰۰ و ۱۰۶٫۹۰ سپس ۱۰۶٫۸۰ و ۱۰۶٫۷۰ یک حمایت محکم برای قیمت است که سفارشات خرید در این منطقه قرار دارند و احتمالا از کاهش بیشتر فعلا جلوگیری خواهد نمود. سفارشات فروش امروز نیز در منطقه نزدیکی سدّ ۱۰۷٫۵۰ وجود دارد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز همانگونه که در نمودار زیر مشخص است امروز در سطوح ۱۳۸٫۲۰ و ۱۳۸٫۰۰ انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید ایجاد شود و امروز در سطوح ۱۳۸٫۸۰ ، ۱۳۹٫۰۰ و ۱۳۹٫۱۰ نیز فروشندگان آماده ورود به بازار خواهند بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

ین ژاپن