تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

طبق انتظار هر اونس طلا سرانجام دوباره به زیر سطح ۱۲۳۳ وارد شد و حتی در سشن آسیا توانست خود را تا ۱۲۲۵ پایین بکشاند که پایین ترین سطح ۸ ماهه گذشته است.

تقاضای خرید فیزیکی نیز در بین مصرف کنندگان بزرگ جهان یعنی آسیایی ها ضعیف است و چینی ها برای خرید طلا فعلا مقداری دست نگه داشته اند و منتظر هستند که قیمت باز هم پایین تر آید تا وارد خریدهای فیزیکی شوند.

فعلا قیمت در حدود ۱۲۳۳ در نوسان است و در حال انتظار برای خبر مهم این هفته است. روز چهارشنبه اخبار مهمی از بانک مرکزی آمریکا بیرون خواهد آمد که بسیار برای بازارهای جهانی بویژه اونس طلا مهم است.

از نظر تحلیل تکنیکال با بررسی قیمت جهانی اونس طلا در تایم فریم ۱ ساعته می توان نتیجه گرفت که سطح حمایت قیمت بر روی ۱۲۳۳ شکسته شده و هدف بعدی کاهش قیمت تا سطح ۱۲۱۸ می باشد.

در نمودار زیر هماگونه که مشاهده می کنید سطح حمایت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده بود که شکسته شد و کاملا مشخص است که این موج نزولی C از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) شکل گرفته است.

حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) واقع شده است و احتمال ایتکه قیمت حتی تا سطح ۱۲۰۸ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) نیز کاهش یابد جای تعجب ندارد زیرا ممکن است که قیمت در بازه زمانی بلند مدت حتی تا سطوح ۱۲۹۳ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) و  ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) کاهش یابد.

فعلا برای امروز یا فردا ترجیح می دهیم که حداقل نیمی از سود حاصل از حرکت نزولی را در نزدیکی سطح ۱۲۱۸ خارج کنیم مابقی در صورتی که پایین تر آمد تا سطح ۱۲۰۸ دوباره وارد فروش خواهم شد.

از این رو اهداف نزولی ۱۲۱۸ و ۱۲۰۸ برای اونس طلا قابل دستیابی خواهد بود و مقاومت اولیه قیمت در نرخ ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) محسوب می‌شود.

همانطور که در بالا گفتیم این هفته بازارها در انتظار اعلام تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده (FOMC) در خصوص نرخ بهره و سیاستهای پولی هستند.

از هم اکنون بازار انتظار دارد که نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ افزایش یابد و لحن روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا در خصوص زمان افزایش نرخ بهره می تواند جهت حرکت آتی اونس طلا را معین کند.

به باور ما هر چقدر این انتظارات در خصوص افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از حد انتظارات بازار (ژوئن ۲۰۱۵) جلوتر آید فشارهای نزولی اونس طلا را بیشتر می کند و این همان سایه هراسی است که بر اونس طلا سنگینی می کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا