تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به شکست سطح حمایت ۹۱٫۱۴ دلار/بشکه تا حدود سطح ۸۹٫۸۷ کاهش خواهد یافت که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده بود که شکسته شد و در نمودار زیر دیده میشود که این موج نزولی از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شروع شده است.

حمایت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی یعنی سطح ۸۹٫۸۷ قرار گرفته است که اگر این سطح نیز شکسته شود قیمت را تا حدود سطح ۸۷٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) پایین می آورد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی سطح ۹۲٫۱۷ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) وجود دارد و چنانچه این سطح را بشکند با توجه به کف موقت دو قلو ایجاد شده در اطراف سطح ۹۱٫۱۴ می تواند به سوی سطح مقاومت ۹۳٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) برسد.

باید توجه داشت که عدم توانایی قیمت نفت خام برای تثبیت در بالای نرخ ۹۳٫۲۰ احتمال شروع مجدد روند نزولی در میان مدت در کانال مورد بررسی را فراهم خواهد کرد.

در هر صورت برای امروز با توجه به آنکه قیمت نفت خام در درون کانال نزولی در نوسان است امکان سقوط نفت خام سبک آمریکا تا حدود سطح ۸۹٫۸۷ دلار/بشکه قوت بیشتری گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز از سطح حمایت ۹۵٫۹۶ دلار/بشکه عبور کند و تا حدود سطح ۹۵٫۴۱ سقوط کند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی (۵) تایید کرده است.

این پنجمین موج از چرخه حرکت پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۰۳٫۳۰ (بالاترین سطح روز ۱ سپتامبر) تشکیل شده است و براساس موج نزولی از سطح ۱۰۳٫۱۳ (بالاترین سطح روز ۳ سپتامبر) به ۹۹٫۳۶ (پایین ترین سطح روز ۸ سپتامبر) هم اکنون در این موج در حال ریزش به سوی سطح ۹۵٫۹۶ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

تجربه نشان میدهد که از منظر تحلیل تکنیکال خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی معمولا به عنوان کف یا سقف قیمت عمل کرده است و در نتیجه آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است موج نزولی (۵) به احتمال زیاد گسترش بیشتری یابد و قیمت را تا سطح ۹۵٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) پایین آورد.

در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی نفت برنت دریای شمال را پیش بینی می کنیم امری که در صورت تحقق، شاید بتواند به انجام حرکت نزولی نفت برنت برای بازگشت به محدوده های پایین سطوح ۹۵٫۹۶ و ۹۵٫۴۱ دلار/بشکه کمک کند که این اهداف در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت