تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن مشاهده می شود که قیمت با گپ کاهشی باز شده است و تا بدین لحظه فعلا در بالای سطح حمایت ۶۷۷۱ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) نوسان کرده است.

از آنجایی که حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت که از سطح ۶۷۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱۱ سپتامبر) آغاز گردیده تکمیل شده است ما پیش بینی می کنیم که امروز بتواند از این سطح حمایت یعنی نرخ ۶۷۷۱ عبور کند و تا حدود سطح ۶۷۳۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته که این موج از سطح ۷۰۵۲٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر) شکل گرفته است. قیمت یکبار به این سطح حمله کرده اما ناموفق بوده اما در تلاش دوم خود به احتمال زیاد موفق خواهد شد و این نشانه خوبی برای ریزش بیشتر قیمت خواهد بود.

حمایت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۶۷۳۸ تشکیل شده که اگر شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سطح ۶۶۸۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) هموار می سازد.

شایان ذکر است که از نظر تحلیل تکنیکالی سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۸۲۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد که اگر شکسته شود موجب تشکیل یک کف موقت دو قلو در اطراف سطح ۶۷۷۱ می شود که می تواند هدف ۶۸۷۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

در هر صورت پیش بینی هایی که برای کاهش قیمت جهانی مس وجود داشته است، هنوز هم معتبر به نظر می رسد و ممکن است برای امروز قیمت به زیر سطح حمایت ۶۷۷۱ دلار/تن کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که امروز تا سطح ۱۹۷۹ دلار/تن کاهش یابد که این هدف را شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۳۳ در نمودار زیر نشان می دهد.

این سطح حمایت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) به ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) تشکیل شده است و حمایت بعدی نیز بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۹۷۹ دیده می شود.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۰۳۳ نشاندهنده آن است که شکست اخیر این سطح شکست غلط (false break) بوده است و می بایست موقتا در سناریوی کاهشی تجدید نظر کرد و منتظر برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح مقاومت ۲۰۵۳ بود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۷۵۴٫۷۵ می باشد.

در هر صورت همچنان که در حال حاضر نیز شاهد هستیم، قیمت در زیر خط روند افزایشی و سطح حمایت ۲۰۳۳ قرار گرفته است و بسیاری از تحلیلگران فرود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۷۹ دلار/تن را امر محالی نمی دانند و احتمال افت قیمت در معاملات امروز به این سطح بسیار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم