تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز بیشتر به خاطر آمارهای ضعیف اقتصادی چین، بازارهای جهانی منفی باز شده اند. قیمت هر اونس طلا و نفت همچنان منفی هستند و قیمتهای پایین را تجربه می کنند.

در بازار جهانی ارز نیز چند روزی است که یورو بالای ۱٫۲۹۶۵ و ۱٫۲۹۷۰ خوب فروشنده دارد و به باور ما هر چه به سمت منطقه ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۸۰ می رود فروشندگان بیشتر می شوند.

بسیار بعید است که قیمت از محدوده ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۸۰ بالاتر برود و حتی بالای این سطوح نیز فروشنده دارد بنابراین توقع زیادی از یورو نیست زیرا حتی اگر هم موفق به شکست سطوح مقاومت ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۸۰ شود مقاومت های بعدی به ترتیب بر روی ۱٫۲۹۹۰ (بالاترین سطح روز ۵ سپتامبر) ۱٫۳۰۰۰ (سطح روانی) و ۱٫۳۰۳۰ (بالاترین سطح ۴ سپتامبر) تشکیل شده اند.

قبلا نیز اعلام کردیم که برای بررسی قیمت زوج ارز یورو – دلار عددهای ۱٫۲۹۶۵ و ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۸۰ را بخوبی زیر نظر بگیرید. جالبه روز جمعه و امروز صبح نیز به همین اعداد رسید ولی به خاطر سفارشات فروش معامله گران حرفه ای این بازار نتوانست بالای آن تثبیت شود و بنابراین دوباره مثل چند بار گذشته با سقوط مواجه گردید و ظاهرا امروز را در زیر سطح ۱٫۲۹۶۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) کلوز خواهد کرد.

لازم به ذکر است که از ۱۸ اوت به این سو قیمت هنوز موفق به تثبیت کندل روزانه بالای این خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته نشده و چنانچه به همین صورت در زیر این سطح تثبیت شود دوباره باید روند نزولی به خود بگیرد.

هر چند در نمودار هفتگی پایین شاهد یک الگوی چکش افزایشی هستیم اما محتمل ترین سناریوی بازار آن است بعد از تشکیل حرکت اصلاحی اخیر دوباره شاهد ریزش یورو باشیم.

در هفته جاری با توجه به اخبار مهم، تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت اصلی ۱٫۳۱۰۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) می بایست موقتا در فرضیه معاملاتی کاهشی یورو تجدید نظر کرد.

بنابراین برای امروز سطوح نزدیک به ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۸۰ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش یورو با هدف ۱٫۲۹۱۰ و ۱٫۲۹۰۰ فراهم خواهد کرد.

برخی از سفارشات خرید امروز در منطقه حول و حوش ۱٫۲۹۱۰ و ۱٫۲۹۰۰ قرار دارد که حد استاپ آنها در پایین ۱٫۲۹۰۰ دیده می شود و اگر سطح ۱٫۲۹۰۰ با قدرت شکسته شود در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا که قرار است بیانیه رسمی آن روز چهارشنبه قرائت شود راه را برای سقوط بیشتر یورو به ترتیب تا نرخهای ۱٫۲۸۵۹ ، ۱٫۲۸۴۵ ، ۱٫۲۷۸۸ و ۱٫۲۷۵۵ هموار خواهد کرد.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار – ین ژاپن امروز بازارهای توکیو تعطیل بودند و برای شروع حرکت افزاشی، همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی قیمت برای عبور از مقاومت ۱۰۷٫۷۰ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با اهداف ۱۰۸٫۰۰ و ۱۰۸٫۴۰ بوجود خواهد آمد. فعلا برای امروز سفارشات خرید این زوج ارز در محدوده ۱۰۷٫۰۰ و سفارشات فروش نیز به ترتیب در دو مرحله ۱۰۷٫۵۰ و بعدی ۱۰۷٫۶۵ و ۱۰۷٫۷۰ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز اکنون سطوح ۱۳۸٫۵۰ تا ۱۳۸٫۳۰ ( محدوده سقف و کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی ساعتی) فرصت مناسبی برای خرید ایجاد کرده است و از این رو، می توان در سطوح پایین اقدام به خرید و در سطوح بالا یعنی به ترتیب ۱۳۹٫۲۵ ، ۱۳۹٫۳۰ ، ۱۳۹٫۴۵ با حد استاپ بالای ۱۳۹٫۵۰ اقدام به فروش کرد.

نمودار روند تغییرات هفتگی زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو