تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم از آنجایی که حرکت اصلاحی روز گذشته که از سطح ۱۲۲۵٫۳۰ شروع شده هنوز کامل نشده است، امروز قیمت ابتدا تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۴۲ افزایش یابد و پس از لمس این سطح دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

این حرکت بازگشتی صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۲۲۵٫۷۰ رخ داده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی از موج نزولی C شکل گرفته است که این موج از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) تشکیل شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سه موج این حرکت برگشتی را تشکیل داده است و ما هم اکنون در موج c هستیم که این موج می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) برساند.

خیلی کم شاهد بودیم که خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی به عنوان کف یا سقف قیمت عمل کند و این تحولات قیمت نشان می دهد که موج نزولی C موقتا تکمیل شده است و پس از برگشت قیمت به سطح ۱۲۴۲ دوباره می بایست منتظر کاهش قیمت باشیم.

در نتیجه برای امروز ابتدا حرکت اصلاحی تا سطح ۱۲۴۲ ادامه خواهد داشت و در ادامه نیز احتمال فرود بیشتر تا نرخ ۱۲۲۵ و ۱۲۱۸ و سپس ۱۲۰۸ بوجود می آید.

انتظار بازار برای اعلام تصمیم فردا شب بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در خصوص زمان افزایش نرخ بهره بانکی و سیاستهای پولی که فردا شب اعلام می شود می تواند جهت اونس طلا را مشخص کند.

بدین جهت معامله گران می بایست به دقت وضعیت اونس طلا را، خصوصاً ، پس از نشست FOMC در نظر داشته باشند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا